י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בישראל נערכים לנקמה

דיווח: זהו המבנה בטהראן בו חוסל הנייה, חמינאי הורה לתקוף ישירות

ההערכה בישראל היא כי התגובה צפויה בתוך ימים, אבל עדיין לא ברור איך היא תיראה ומה יהיה היקפה. הערבים פרסמו תיעוד ראשון מהמבנה בצפון טהראן שבו חוסל הנייה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי הורה לתקוף את ישראל ישירות

דיווח: זהו המבנה בטהראן בו חוסל הנייה, חמינאי הורה לתקוף ישירות
המבנה בטהראן שבו חוסל הנייה צילום: רשתות חברתיות ערביות

אחרי התקיפה הלילה בטהראן בירת איראן, הערבים מפרסמים תיעוד ראשון מהמבנה בצפון טהראן שבו חוסל הנייה, בפעולה שנסיבותיה עדיין אפופות מסתורין רב. בתיעוד נראה מבנה גדול שחלק ממנו מכוסה בבד, ייתכן שכדי להסתיר את הנזק אחרי התקיפה.

בישראל נערכים לאפשרות של נקמה משולבת משטח איראן ומשטח לבנון, וייתכן שאף מתימן, בתגובה לחיסולו של איסמעיל הנייה, שיוחס לישראל.

כזכור אחרי החיסול של הגנרל האיראני חסן מהדווי בדמשק, איראן המתינה כמעט שבועיים. גם עכשיו הדבר יכול לקחת כמה ימים, אבל בישראל נמצאים בדריכות שיא בכל הזירות.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נתן הוראה למשמרות המהפכה של איראן לפגוע ישירות בישראל, כנקמה על הריגתו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בטהראן, כך לפי שלושה גורמים איראנים שתודרכו על ההוראה.

חמינאי נתן את ההוראה בישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הבוקר, זמן קצר לאחר שאיראן הודיעה כי הנייה חוסל.

באפריל האחרון ביצעה איראן את המתקפה הגדולה והגלויה ביותר שלה על ישראל, בשיגור מאות טילים ומל"טים כנקמה על תקיפה ישראלית במתחם השגרירות שלה שחיסלה כמה מפקדים צבאיים איראנים בדמשק, סוריה. כמעט כל הטילים הופלו על ידי ישראל ובעלות בריתה, ונזק קטן בלבד נגרם.

כעת לא ברור באיזו עוצמה איראן תגיב, והאם היא תכייל שוב את המתקפה שלה כדי להתרחק מהסלמה. העיתון דיווח כי מפקדי הצבא האיראני שוקלים תקיפה דומה של מל"טים וטילים על מטרות צבאיות בסביבת תל אביב וחיפה, אך יקפידו להימנע מהתקפות על מטרות אזרחיות, כך אמרו הגורמים האיראנים. אפשרות אחת הנבחנת היא מתקפה מתואמת מאיראן תימן, סוריה ועיראק.

חמינאי, המפקד העליון של הכוחות המזוינים של איראן, הנחה מפקדים צבאיים ממשמרות המהפכה והצבא להכין תוכניות הן להתקפה והן להגנה במקרה שהמלחמה תתרחב וישראל או ארצות הברית יפגעו באיראן.

מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}