ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
באזכרה לנופלים

הנשיא הרצוג: "די עם השנאה, אפשר קצת להתאפק"

נשיא המדינה יצחק הרצוג באזכרה לנופלי אסון הנגמ"ש ברפיח: "זו לא העת - ללכת על הראש אחד של השני. די עם קמפיינים וסיסמאות, די עם השנאה. אפשר קצת להתאפק"

הנשיא הרצוג: "די עם השנאה, אפשר קצת להתאפק"
הנשיא הרצוג נואם צילום: בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הערב (רביעי) בטקס האזכרה שנערך בישיבת שעלבים, לשמונת נופלי אסון הנגמ"ש ברפיח. הרצוג התייחס למחלוקת הקשה בעם וקרא להרגעת הרוחות. 

הרצוג הקריא את שמות הנופלים: "ווסים, איתי, אליהו משה, עז ישעיה, אור, סטניסלב, יקיר יעקב ושלום מנחם. שמונה נפשות אמיצות, כל אחת מפינה אחרת של ארצנו והיה מאוד מרגש לשבת בשיחה עם משפחותיהם קודם. מספסלי בית המדרש הזה ומחוצה לו, מאורחות חיים שונים, מאמונות שונות, תפישות עולם שונות, דתות שונות וכולם מאוחדים באהבתם לארץ ולעם ובנכונותם להגן עלינו. אנחנו חייבים לזכור שאויבינו מבקשים להשמיד אותנו – את העם היהודי, את החברה הישראלית כולה, את מדינת ישראל על כל גווניה ופניה, וכחלק מכך – להשמיד את המרקם הישראלי הנדיר כל כך. 

הנשיא הרצוג בישיבת שעלבים צילום: אבי קנר, מקליט: גרגורי באדו

לדברי הרצוג: "אויבינו תוקפים אותנו שוב ושוב מכל עבר, וכוחותינו משיבים מלחמה שערה. מקרוב ומרחוק– אויבינו מבינים היטב, ואפילו יותר, שנגן על אזרחינו בכל זמן, בכל מקום ובכל דרך. לא חפצנו במלחמה ולא נחפוץ במלחמה, אבל אנחנו חייבים להיות ערוכים – גם בעורף. המערכה לא הסתיימה. האתגרים הביטחוניים ימשיכו להגיע מחזיתות שונות, ולכן אני קורא מכאן לאזרחי ישראל – לגלות אחריות ועירנות, ולהישמע להוראות ולהנחיות. 

"לא פחות חשוב – אני קורא לכולנו, ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו – לשמור על הלכידות והאחווה הישראלית", הוסיף הנשיא. "זו לא העת - ללכת על הראש אחד של השני. די עם קמפיינים וסיסמאות, די עם השנאה. אפשר קצת להתאפק. האויבים שלנו תוקפים באופן ישיר את הלכידות שלנו ומנסים לקטב ולפלג אותנו באינספור דרכים – וגם בקרב הזה – אנחנו מוכרחים לנצח".

כזכור, אסון הנגמ"ש התרחש בשכונת תל א-סולטאן צפונית לרפיח, כשנגמ"ש מרכבה הנדסי מסוג נמר"ה של גדוד ההנדסה 601, התפוצץ עם אמצעי הלחימה שבו. שמונה לוחמים נהרגו: סמל איתי עמר, בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל; סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 מבית שמש; סמ"ר עז ישעיה גרובר, בן 20 מטל מנשה; סמ"ר אור בלומוביץ, בן 20 מפרדס חנה-כרכור; סמ"ר סטניסלב קוסטרב, בן 21 מאשדוד; סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן; סמל יקיר יעקב לוי, בן 21 מחפץ חיים וסמל שלום מנחם, בן 21 מבית אל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אסון הנגמ"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}