י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כך זה יעבוד

הלב הוא הסיסמה החדשה: אפל מציגה דרך מהפכנית לביטול נעילת הסמארטפון

אפל עובדת על טכנולוגיה שתאפשר ביטול נעילת מכשיר באמצעות אחיזת הסמארטפון בלבד, שתפעיל מיידית חיישנים רגישים בחלקו החיצוני – או בעזרת אות שישודר מהשעון החכם שלכם, המנטר כל הזמן את קצב הלב

הלב הוא הסיסמה החדשה: אפל מציגה דרך מהפכנית לביטול נעילת הסמארטפון
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפל שוב משנה את כללי המשחק. הפעם, החברה מציגה פטנט חדשני שעלול להפוך את הסיסמאות והזיהוי הביומטרי המסורתי לדבר מהעבר.

דמיינו שאתם פותחים את האייפון שלכם רק על ידי אחיזה רגילה בו. נשמע כמו מדע בדיוני? אפל עובדת על טכנולוגיה שתאפשר בדיוק את זה. באמצעות חיישנים מתקדמים המשולבים במסך הסמארטפון, המכשיר יוכל לנטר את קצב הלב של המשתמש ולזהות אותו באופן ייחודי ובכך לפתוח את נעילת המכשיר שלכם. 

אז איך זה עובד?

הפטנט של אפל מתבסס על העובדה שלכל אדם קצב לב ייחודי, בדומה לטביעת אצבע. שעונים חכמים כבר יודעים לנטר את קצב הלב, והטכנולוגיה החדשה של אפל תאפשר לסמארטפון לעשות זאת גם כן. באמצעות ניתוח דפוסי הפעימות, המכשיר יוכל לאמת את זהות המשתמש בצורה מהירה ומדויקת.

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

בynet מסבירים כי גם כיום ניתן להיעזר בשעונים חכמים מתקדמים כדי לבטל, למשל, נעילה של מחשב, אך קודם לכן נדרש בהם קוד גישה, שהופך את כל התהליך למסורבל. ענידת השעון וביצוע בדיקת אק"ג (אלקטרו-קרדיוגרם, ה"ע) באמצעותו יאפשרו את ביטול הנעילה מיידית גם בלי צורך בסיסמה או קוד. נתוני הלב, למעשה, יחליפו אותם.

אפל (Apple) פטנט אבטחה סמארטפון טכנולגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}