י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חף מפשע

השופט השליך את התביעה נגד מנהל המוסד החרדי - "אין תיק"

שופט בניו ג'רזי ביטל משפט של מנהל מוסד חרדים בלייקווד. הסאגה מסתיימת כמעט סופית לאחר כמעט עשור. התביעה יכולה מבחינה טכנית לערער על החלטת השופט, אבל זה מאוד לא סביר בהתחשב באישומים שנדחו

השופט השליך את התביעה נגד מנהל המוסד החרדי - "אין תיק"
הרב אייזמן ועורך דינו לי ורטר צילום: Lakewood Alerts

שופט בניו ג'רזי פסק שהתביעה נגד הרב אשר אייזמן, מנהל מוסד לילדים עם צרכים מיוחדים מלייקווד, מופרכת, ודחה את כל האישומים נגדו, וכך מסתיימת סאגה משפטית ארוכה כמעט סופית לאחר כמעט עשור, לאחר שהשופט ג'וזף פאון ביטל את המשפט לפני שזה הגיע לידי חבר המושבעים.

בהסבר להחלטתו "לזרוק" את התיק, ציין השופט את "חוסר יכולתה המוחלטת של התביעה להביא ראיות" לכך שהרב אייזמן ביצע פשע כלשהו, ​​וקבע כי אין להכריע בתיק אפילו על ידי חבר מושבעים.

מתברר כי החוקר הראשי שניהל את החקירה, הודה בחקירה נגדית שלא היה כל פשע מצד הרב. במקביל התברר שהתיק נגד מנהל המוסד הנערץ היה רדיפה נגד אדם שלא ביצע כל פשע.

באדיבות המצלםהרב אשר אייזמןצילום: באדיבות המצלם

ביום שלישי סיימה ההגנה את חקירתה הנגדית של העד האחרון, כאשר התביעה ניסתה לבסס את האשמות המומצאות. הסנגור הגיש בקשה לשופט לבטל את התיק, התביעה לא הצליחה להוכיח עד כה כל פעילות פלילית. הבוקר הועלו טיעונים נוספים והשופט קיבל את הבקשה והביא לסגירת התיק, כך דיווח האתר Lakewood Alert.

התביעה טענה לשימוש לא חוקי בכספי המוסד, אך התברר כי הרב לקח הלוואה מכספים פרטיים של המוסד, ולא מכסף ממשלתי שניתן במסגרת תקציב למוסד, החוקר הראשי העיד כי הלוואה כזו הייתה מותרת. מעבר לכך, הסעיף הפלילי השני שהוא הואשם בו, היה נוגע למחיקת הלוואות, מנהל החשבונות שביצע את המחיקה, הסביר כי מדובר בנוהל פשוט, ולא בניסיון למחוק חוב.

בנוסף התברר כי הקרן של המוסד היתה חייבת בפועל כספים לרב אייזמן. למרות זאת, סירבו במשרד המשפטים להתייחס לטיעונים הללו, והתעקשו על הגשת כתב אישום.

התביעה יכולה מבחינה טכנית לערער על החלטת השופט, אבל זה מאוד לא סביר, מכיוון שלקח להם שנים להגיש כתב אישום שנזרק מכל המדרגות.

 

אשר אייזמן לייקווד ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}