י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מסירות נפש כפשוטו

בחסדי שמים: מסע היסטורי של זקן המשגיחים לארה"ב

זקן המשגיחים בדורנו, הגה"צ רבי נפתלי קפלן שהחלים בחסדי שמים המריא לארה"ב לביקור חיזוק, לטובת ישיבת 'נתיב הדעת', מה ביקש המשגיח מהתלמידים ? ומי הגדיר את המסע כמסירות נפש, כפשוטו

בחסדי שמים: מסע היסטורי של זקן המשגיחים לארה"ב
הגה"צ רבי נפתלי קפלן צילום: יהושע פרוכטר

כידוע, בשנים האחרונות ידע מצבו של זקן המשגיחים בדורנו, הגה"צ רבי נפתלי קפלן, עליות ומורדות, כשרבים נשאו תפילות לרפואת רבי נפתלי בן סילקא לאה בתושח"י. מספר פעמים הוא היה בסכנת חיים של ממש, ואך בנס קם ממיטת חוליו.

עקב מצבו הרפואי של המשגיח נאסר עליו על ידי הרופאים לפני שנים ארוכות לטוס לחוץ לארץ, והמשגיח שהיה רגיל לטוס מדי שנה מעבר לים כמעט ולא יצא מפתח ביתו, כשהוא עובר להתגורר בסמוך לבנין הישיבה.

תוך כדי כך נכנסה ישיבתו 'נתיב הדעת' לחובות כבדים של מליוני שקלים, כשבתוך הישיבה נעשים מאמצים מרובים להקל על המצב הכלכלי הקשה.

רק לפני מספר חודשים התאושש המשגיח מהמחלה הנוראה שפקדה אותו, והביע את דאגתו מהגזירות הקשות שניחתו על עולם התורה, ובפרט על ישיבת 'נתיב הדעת', שכבר לפני כן לא היתה במצב כלכלי איתן.

בשבוע האחרון נדהמו התלמידים לשמע הבשורה המרעישה, שממרומי גילו המופלג, למעלה מתשעים לאוי"ט, ניתן למשגיח אישור רפואי לצאת לחו"ל. למרות חולשתו הגדולה החליט המשגיח לצאת בשארית כוחותיו ביום שני בטיסה היסטורית לארצות הברית, כשבפעם הראשונה מתלווה אליו בנו ראש הישיבה הגאון רבי אברהם קפלן.

באופן חריג שלא היה כמותו, ביקש ראש הישיבה הגאון רבי ישראל בונים שרייבר לשאת דברים בפני כלל בני הישיבה, בהם הגדיר את המסע כמסירות נפש כפשוטו, בצורה שלא מצאנו כמותה בדור האחרון, כשמצבו של המשגיח עצמו מצוי בסכנה. הוא התחנן בפני בני הישיבה שירבו בחיזוקים מיוחדים להצלחת מסעם של המשגיח וראש הישיבה.

החידוש הגדול שנרשם בקרב בני הישיבה הוא בקשתו המפליאה והיחודית של מורם המשגיח: שמידי יום ויום, כל עוד והוא נמצא בחוץ לארץ, יתאסף מנין שלם של בחורים ויאמר את 'פרשת המן' להצלחת המסע, וזאת על פי המובא בפוסקים שפרשת המן מסוגלת לפרנסה.

המשגיח כמובן לא שכח להדגיש, שהמנין יתאסף בשעות בין הסדרים דווקא, שלא לגרום חלילה לביטול תורה ולו של רגע אחד.

רבי נפתלי קפלן ישיבת נתיב הדעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}