י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
יכולת מודיעין מרשימה

האיראנים הושפלו בשיא ההשבעה; הנייה דחף לסיום המלחמה

הנייה דחף לסיים את הלחימה בעזה כדי להבטיח את הישרדות הארגון והשפעתו בתנועה הלאומית הפלסטינית הרחבה יותר. צמד החיסולים בתוך פחות מ-24 שעות הוכיחו את המודיעין החזק של ישראל והביכו את המשטר האיראני

האיראנים הושפלו בשיא ההשבעה; הנייה דחף לסיום המלחמה
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

איראן תכננה להראות את עוצמתה השבוע בהשבעת הנשיא החדש. האיראנים תכננו להשוויץ באוסף המיליציות החזק של משמרות המהפכה. נציגי חמאס, הג'יהאד האסלאמי, החות'ים בתימן וחיזבאללה בלבנון התאספו כולם בטהראן, שם חיבק המנהיג המדיני של חמאס, איסמעיל הנייה, את נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן, על רקע קריאות "מוות לישראל".

אבל לפני שהשחר עלה, הנייה חוסל בתקיפה מסתורית בבירת איראן. זה קרה שעות ספורות לאחר שצה"ל חיסל את רמטכ"ל חיזבאללה בתקיפה אווירית בביירות.

צמד החיסולים הנחיתו מהלומה לאיראן ולציר ההתנגדות שלה. הם גם עלולים להביא את המזרח התיכון למלחמה כוללת, שארה"ב עובדת ללא לאות במשך חודשים כדי להדוף אותה.

"אנחנו על סף הסלמה גדולה בקנה מידה גדול", אמר דני ציטרינוביץ' לשעבר ראש מדור איראן באמ"ן וכיום עמית במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב ל'וול סטריט ג'ורנל'. לדבריו "איראן מובילה את הציר, והם לא יכולים להגן על אחד ממנהיגי הציר שמגיע להשבעת הנשיא".

העיתון דיווח כי כחלק מההנהגה הפוליטית של חמאס, הנייה נתפס כמתון יותר בארגון הטרור בהשוואה ליחיא סינוואר, מנהיג התנועה בעזה אחראי על הזרוע הצבאית שלה ונחשב על ידי ישראל כמקבל ההחלטות העיקרי בזמן המלחמה.

הנייה דחף לסיים את הלחימה בעזה כדי להבטיח את הישרדות הארגון והשפעתו בתנועה הלאומית הפלסטינית הרחבה יותר. כך על פי גורמים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

העיתון גם מדווח כי חיסול המפקד הצבאי של חיזבאללה פואד שוכר עלול להטות את הסכסוך בעזה לטובת קולות קיצוניים יותר שפחות מוכנים להסכים להפסקת אש.

החיסולים בתוך פחות מ-24 שעות הוכיחו את המודיעין החזק של ישראל, והראו שישראל יכולה לפרוץ הן את ההגנות של איראן והן את ההגנות של חיזבאללה. חיסולו של הנייה הוא "מתקפה מתוקשרת שנעשתה בכוונה באיראן כדי להביך את האיראנים ולהראות את החורים במנגנון הביטחון והמודיעין שלהם", אמר סנאם וקיל, מומחה למזרח התיכון מבריטניה.

איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}