י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מידע פנימי

דיווח: ייתכן כי לאנשי האבטחה של הנייה הייתה יד בחיסולו

דיווח: באיראן חושדים כי החיסול של הנייה בוצע באמצעות קוואדרו-קופטר מעין מל"ט קטן מתאבד, בנוסף חושדים: ייתכן שחלק ממאבטחיו של הנייה 'סייעו' בחיסול. הנייה לא היה אמור להישאר בטהראן למשך הלילה

דיווח: ייתכן כי לאנשי האבטחה של הנייה הייתה יד בחיסולו
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

מקור שהשתתף בישיבת החירום באיראן אחרי החיסול, אמר ל-Amwaj.media כי קיים חשד שייתכן כי לאנשי האבטחה של איסמעיל הנייה, כולל שומרי הראש הפלסטינים שלו, הייתה יד בחיסולו.

על פי המקור, ההערכה הראשונית של טהראן היא כי נעשה שימוש במל"ט כדי לחסל את מנהיג חמאס בעקבות מידע של אנשי הביטחון של הנייה. מנהלי האתר Amwaj.media מציינים כי הם לא יכולים לאמת את הטענות הללו באופן עצמאי, ואולי זה הגיע מהאיראנים כדי להסיט את האשמה מכשלי המודיעין שלהם.

עוד דווח, כי באיראן חושדים כי החיסול של הנייה בוצע באמצעות קוואדרו-קופטר מעין מל"ט קטן מתאבד.

מקור ביטחוני נוסף מסר שהנייה לא היה אמור להישאר בטהראן למשך הלילה. בשיחה בעילום שם, המקור הביטחוני טען כי המנהיג הפלסטיני היה מודע לכך שישראל רוצה לחסל אותו, והדגיש שכאשר הנייה הגיע לטהראן כדי להשתתף בהלווייתו של הנשיא המנוח אברהים ראיסי במאי שנהרג מתאונת מסוק, הוא עזב לאחר ארבע שעות.

מנגד אומרים כמה מקורות, כי הנייה האריך את שהותו באיראן לאחר החיסול של ישראל בביירות, כדי לבחון את הצעדים הבאים האפשריים של 'ציר ההתנגדות'. רשת הברית האזורית בראשות טהראן בפגישה של קבוצות חמושות שיעיות עיראקיות, חיזבאללה, פלגים פלסטיניים כולל חמאס, והחות'ים.

הנייה אמנם לא היה איראני, אבל ההתנקשות בבכיר ב'ציר ההתנגדות' בטהראן היא לא משהו שחמינאי מוכן לדלג עליו, במיוחד מול עיניהם של אורחים זרים אחרים.

איסמעיל הנייה האיתוללה עלי חמינאי איראן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}