ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"השיל עשרה קילו"

כתב 'ווינט' תוקף את הפרקליטות הצבאית וחושף סיפור אישי

ברקע הביקורת על הפרקליטות הצבאית, חושף כתב ynet גלעד כהן: "כשהסתיים מבצע עופרת יצוקה, חוקרי מצ"ח התקשרו לחברים שלי מהצוות והתחילו לשאול שאלות". לדבריו, זה הסתיים בהרשעה

כתב 'ווינט' תוקף את הפרקליטות הצבאית וחושף סיפור אישי
אילוסטרציה צילום: freepik

העיתונאי גלעד כהן, כתב לענייני משפט וירושלים ב"ידיעות אחרונות", מתייחס היום (רביעי) להתנהלות המקוממות של הפרקליטות הצבאית, שפנתה מיוזמתה למחבלים ששהו במתקן הכליאה "שדה תימן" וביררה האם הם ספגו אלימות מצד הלוחמים ששמרו עליהם.

כהן כתב כי הוא אינו מופתע למשמע הדברים וחשף סיפור אישי מלפני מספר שנים, שמלמד על הלך הרוח בפרקליטות הצבאית.

"אני באמת לא מופתע. חודש או חודשיים אחרי שיצאנו מעזה, כשהסתיים מבצע עופרת יצוקה, חוקרי מצ"ח התקשרו לחברים שלי מהצוות והתחילו לשאול שאלות", סיפר כהן בפוסט ברשת החברתית פייסבוק.

לדבריו: "הם נפגשו איתם, ללא עורך דין בבתי קפה ובקניונים, ללא מסכות על הפנים כדי "לשאול כמה שאלות על משהו שקרה בעזה". חברים שלי לצוות, ילדים בני 21 שזה עתה השתחררו מפלחה"ן גבעתי ענו על כל השאלות מתוך מחשבה לסייע בתחקיר ולהראות שלא נעשה שום דבר לא תקין.

אך אז, מספר כהן, חלה תפנית מפתיעה ומקוממת: "שניים מהם עמדו למשפט כשהאישום נגדם הוא פשעי מלחמה. מהו פשעם? באחד הבתים בעזה הם ביקשו מנער לפתוח ילקוט של המשפחה כדי לוודא שאין בו משהו חשוד".

כהן הוסיף וסיפר על מאמציה של הפרקליטות הצבאית להרשיע את חבריו: "כמה חודשים לתוך המשפט הנער הגיע מעזה בעזרת כוחות צבאיים ולאחר שהפרקליטות הצבאית פנו אליו 5 פעמים כדי לשכנע אותו לבוא ולמסור עדות בתוך בית דין צבאי, מול שופט צבאי כשמנגד פושעי המלחמה - חבריי לצוות. הם הורשעו. אחד מהם השיל 10 קילו ממשקלו במהלך המשפט, תפס את עצמו בידיים, למד משפטים וכיום הוא עורך דין. אה, והוא כמובן שירת לצידי כתף אל כתף ב-155 ימי מילואים שעשינו מאוקטובר, שוב ברצועת עזה", סיכם כתב 'ווינט'. 

כזכור, ראש המטה של ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אישר בדיון ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, את טענת שר האוצר סמוטריץ' שאכן הם יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לברר איתם אם ישנן תלונות על התעללות.

סמוטריץ' חושף: חוקרי מצ"ח גובים עדויות ממחבלים עזתים צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

גלעד כהן צה"ל הפרקליטות הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}