י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
התרברבות מביכה

הסיבה שהנייה חוסל בטהראן ולא בקטאר, וההשפלה האיראנית

שר המודיעין היוצא של איראן, אמר בשבוע שעבר, כי "ההישג הגדול ביותר בכהונתי הוא פירוק רשת החדירה של המוסד באיראן". כעת הפכה אמירתו ללעג. ישראל התחייבה בפני קטאר שלא תחסל את הנהגת חמאס בשטחה

הסיבה שהנייה חוסל בטהראן ולא בקטאר, וההשפלה האיראנית
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

ישראל בחרה לחסל את הנייה דווקא בטהראן, אליה הגיע לרגל השבעת הנשיא החדש, בצעד שנתפס כהשפלה בינלאומית למשטר הרצחני. 

הסיבה לבחירה הישראלית פשוטה: ישראל התחייבה בפני קטאר שלא תחסל את הנהגת חמאס בשטחה. לכן המקומות שבהם הייתה יכולה לפעול נגד הנייה הם מאוד מוגבלים. סביר להניח שישראל נמנעה מלעשות פעולות כאלה בטורקיה, למשל, כדי לא להסתבך עם ארדואן שלאחרונה איים להתערב צבאית בסכסוך.

איתמר אייכנר מציין ב-Ynet כי למעשה, הבחירה בטהראן מעניינת, כי מבחינת ישראל זה להרוג שתי ציפורים: גם לפגוע במנהיג הבכיר ביותר של חמאס בעולם, וגם לשלוח מסר לטהראן שהיא לא חסינה - ואם תמשיך לארח את ארגוני הטרור, היא תשלם מחיר כבד בבית שלה.

עוד צוין, כי אפשר לראות בזה גם מסר לארדואן, שאירח אנשי חמאס לפסגה מתוקשרת, וחי עם הרעיון לאפשר להם לשהות דרך קבע בארצו. עם זאת, מאחר שארצו חברה בנאט"ו, הסבירות לפעילות ישראלית בוטה כזו בשטחה היא כמעט אפסית.

שר המודיעין היוצא של איראן, איסמעיל חטיב, אמר רק בשבוע שעבר, כי "ההישג הגדול ביותר בכהונתי הוא פירוק רשת החדירה של המוסד באיראן". כעת הפכה אמירתו ללעג בקרב מתנגדי המשטר, וחיסולו של הנייה הצטרף לשורה ארוכה של פעולות שמיוחסות לישראל בלב הרפובליקה האיסלאמית.

איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}