י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פוטנציאל תכנוני

עשרות אלפי דירות חדשות ייבנו בעיר הדרומית: זו התוכנית

התוכנית בעיר באר שבע מייצרת פוטנציאל תכנוני של כ-22,000 יחידות דיור חדשות, והיא כוללת 3 מסלולי התחדשות מהירים בהיתר ומאפשרת תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984

עשרות אלפי דירות חדשות ייבנו בעיר הדרומית: זו התוכנית
אילוסטרציה צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עו"ד עודד פלוס, אישרה להפקיד את תוכנית ההתחדשות הבניינית של באר שבע.

התוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני של כ-22,000 יחידות דיור חדשות, כוללת 3 מסלולי התחדשות מהירים בהיתר ומאפשרת תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984. 

התוכנית מהווה חלופה עירונית לתמ"א 38 באופן שיתאים את עקרונות התמ"א לעיר באר שבע תוך הגדרת 3 מסלולי התחדשות במסלול של היתר בנייה - הריסה ובנייה מחדש, חיזוק ועיבוי ומסלול מיגון ועיבוי, זאת לצד גיבוש סט הנחיות תכנון ועיצוב עירוני המותאמות לאזורים השונים בעיר באר שבע. במסגרת התוכנית יינתנו תמריצים נוספים ויתאפשרו שימושים למסחר ולמוסדות ציבור- ברחובות ראשיים המתאימים לכך.

התוכנית קובעת תוקף מימוש ומנגנון שלביות, מעקב ובקרה לטובת פיתוח מאוזן אל מול שדרוג המרחב הציבורי וכושר הנשיאה של התשתיות העירוניות. התוכנית זיהתה כי קיים בעיר פוטנציאל לתוספת של כ-22,000 יחידות דיור במסגרת התחדשות בניינית מתוכו יתאפשר מימוש של עד 8,000 יחידות דיור במסגרת התכנית, בשני שלבי מימוש של כ-4,000 יחידות דיור בכל שלב. 

 

באר שבע תמ"א 38 התחדשות עירונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}