י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גזירת הגיוס

הייעוץ המשפטי למשרד הביטחון: "לא ניתן לזמן רק בחורים עובדים"

סאגת הגיוס עולה שלב: הייעוץ המשפטי לממשלה מנחה את צה"ל שלא לגייס רק בחורים שלומדים במוסדות להשכלה גבוהה או עובדים ולעקוף על זימון בחורי ישיבות. במפלגות החרדיות לומדים את ההנחיה החדשה

הייעוץ המשפטי למשרד הביטחון: "לא ניתן לזמן רק בחורים עובדים"
הפגנה נגד גיוס חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גזירת הגיוס: הייעוץ המשפטי לממשלה קובע היום (רביעי) במכתב ליועץ המשפטי של משרד הביטחון כי לא ניתן יותר לעשות הבחנה בין גיוס בחורים שלומדים לבין גיוס בחורים שעובדים.

עד עכשיו צה"ל התמקד בשליחת צווי גיוס לפי תבחינים של בחורים שעובדים, כעת כאמור בייעוץ המשפטי מנחים להרחיב את שליחת צווי הגיוס גם לבחורי ישיבות.

יצוין כי בייעוץ המשפטי לא דורשים הוספה על ה-4,800 המגוייסים, אלא מנחים שבתוך צווי הגיוס שיישלחו לאותם 4,800 חרדים לא יכללו רק מי שעובדים אלא גם מי שלומד. 

מבחינת המפלגות החרדיות מדובר בתפנית שכן כאמור עד עתה צה"ל לא שלח צווי גיוס למי שיושב ולומד כל היום. במפלגות החרדיות עדיין לומדים את ההנחיה החדשה.

"גיוס בני הישיבות צריך להיעשות באופן שוויוני, תוך הרחבה שיוויונית של מעגלי הגיוס בקרב החברה החרדית לאורך שנת הגיוס".

הוא הדגיש: "לא ניתן לאפשר מצב שבו, על דרך הכלל, ניתנת עדיפות לגיוסם של מי שידוע על כך שהם עובדים או לומדים במוסדות להשכלה גבוהה".

עוד כתב במכתבו: "בשים לב לדחיפות בתחילת הליכי הגיוס – הנובעת מכך שחובת הגיוס של בני הישיבות קמה לפי פסק הדין כבר ביום 1.7.2023 ומצורכי הצבא ההולכים ומתגברים בעת הזו, ובשים לב לתקדימיות שבדבר ולמידע החלקי הקיים ברשות הצבא ביחס לאוכלוסייה החרדית, הרי שביחס לשלישון הגיוס הנוכחי בלבד, ניתן לעשות שימוש תחילה בתבחינים שגובשו על ידי גורמי המקצוע בצבא, אשר לעמדתם המקצועית משקפים את יכולת הגיוס, את צרכי כוח האדם ואת דרך הגיוס האפקטיבית בטווח הזמן המיידי".

"אולם", הוסיף, "יש לפעול בשבועות הקרובים לקיים עבודת מטה, בשיתוף כלל גורמי המדינה הרלוונטיים, לקביעת תבחינים מעודכנים לגיוס בני הישיבות לקראת המשך שנת הגיוס. זאת, תוך התחשבות בצרכי הצבא, בהשפעות האפשריות על מערך התמריצים של הציבור החרדי, בעיקרון השוויון, ביעדי הגיוס המינימליים לשנת 2024 אליהם התחייבה המדינה בבג"ץ, ובהתחשב בתכנית הכוללת להגדלת מספר המתגייסים שעל מערכת הביטחון לקדם".

גיוס חרדים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}