ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
גירש את הנייה

בצל המתיחות, השר מזהיר: "אסור שיהיו בישראל מדפים ריקים"

שר החקלאות התייחס לחיסולו של הנייה כמי שכיהן בעבר כראש השב"כ וכן לנושא ייצור וייבוא המזון תחת אש

בצל המתיחות, השר מזהיר: "אסור שיהיו בישראל מדפים ריקים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש השב"כ לשעבר ושר החקלאות בהווה ח"כ אבי דיכטר התייחס הבוקר (רביעי) ב'כנס ביטחון המזון 2024' לחיסולו של הנייה הלילה בטהרן, שיקום החקלאות הישראלית בדרום ובצפון בצל המלחמה ותוכנית ביטחון המזון הלאומית. 

בתגובה לחיסולו של הנייה אמש אמר השר: "גירשתי את איסמעיל הנייה ב-1992. בסופו של דבר אני תמיד אומר שבמלחמה בטרור יש כלל ברזל שתמיד הייתי אומר למחבלים – הסוס של הממשלה צולע אבל מגיע בסוף לאן שצריך, ובין אם הנייה זה עבודה ישראלית או אחרת, וכך גם העובדה שבביירות קרה מה שקרה אתמול".

לדבריו, "אנחנו נמצאים במלחמה שלא התמודדנו איתה במתכונת הזאת אף פעם, מהחזית העזתית והלבנונית ועד החזית האיראנית. הכל יוצא מכף יד אחת שנקראת איראן, ואני כשר החקלאות וביטחון המזון הבהרתי לאנשיי – לא אקבל מציאות של מדפים ריקים. זה תנאי הברזל. אסור שיהיו בישראל מדפים ריקים כי זה עלול להכניס אותנו לתהליך מסוכן".

השר הבהיר כי: "הכלל של מדפים מלאים הוא כלל ברזל, לצד השאלה של איך מייצרים יותר תוצרת ישראלית בשגרה ובחירום".

עוד הוסיף השר בעניין שיקום החקלאות: "אני תושב אשקלון, כך שאני מכיר את הדברים היטב. אני יכול לומר שבדרום אחרי האסון ב-7 באוקטובר, הדבר הראשון שהתחיל לחזור לעצמו היה הנושא של החקלאות, ואנחנו עובדים באופן הדוק מאוד מול החקלאים בנושא הזה".

לדברי דיכטר, "בצפון המציאות שונה, יש לנו בעיות קשות מאוד. יש קושי גדול להגיע לשטחים של המטעים, ורואים את זה בלולים. 70% מהביצים של המשק הישראלי מקורם בצפון. כשאתה רוצה להבטיח מזון בסיסי כמו ביצים במדינת ישראל אתה חייב לוודא שהמגדלים בצפון, שיש בהם לא מעט שפונו, ממשיכים לאסוף את הביצים ולגדל את המטילות. חובתנו כמשרד לתת להם את הכלים גם אם המשמעות לקיחת סיכונים".

אבי דיכטר משרד החקלאות מחסור במזון איסמעיל הנייה חיסול באיראן חיסול בלבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}