י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מלחמת אזרחים

דיווח: שליט סודאן ניצל מניסיון התנקשות על ידי כטב"ם

ניסיון החיסול של עבד אל-פתאח אל-בורהאן בוצע על ידי כטב"ם. בסודאן מתחוללת מלחמת אזרחים מזה יותר משנה וחצי. לפי דו"ח של האו"ם באפריל האחרון, כ-18 מיליון בני אדם מתמודדים עם רעב

דיווח: שליט סודאן ניצל מניסיון התנקשות על ידי כטב"ם
לוחמים בסודאן צילום: צילום מסך

השליט הצבאי של סודאן הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן ניצל היום (רביעי) מניסיון התנקשות שבוצע באמצעות כטב"ם במזרח המדינה. על פי הדיווח בערוץ אל ג'זירה ניסיון ההתנקשות באל-בורהאן בוצע כשהוא השתתף בטקס סיום קורס צבאי בבסיס במזרח המדינה. על פי צבא סודאן 5 אנשי צבא נהרגו באירוע כשאת התקיפה ביצעו 2 כטב"מים.

מאז אפריל 2023 משתוללת בסודאן מלחמת אזרחים בין כוחות הנאמנים לאל-בורהאן לבין מיליציית כוחות ההתערבות בראשות מוחמד חמדאן דקלו.

לפחות 15,000 בני אדם נהרגו, לפי דו"ח של האו"ם באפריל האחרון, כ-18 מיליון בני אדם מתמודדים עם רעב.

הארגון הבינלאומי להגירה אמר השבוע כי 10 מיליון בני אדם נעקרו בתוך סודאן, אם כי שלושה מיליון מתוכם גורשו מבתיהם בגלל סכסוכים מקומיים לפני תחילת המלחמה הנוכחית. יותר מ-2 מיליון בני אדם נסעו בעיקר לצ'אד השכנות, דרום סודאן ומצרים.

יחד, מספר הפליטים והעקורים הפנימיים פירושו שיותר מרבע מאוכלוסיית סודן המונה 47 מיליון גורשו מבתיהם.

ארה"ב וממשלות זרות אחרות לא הצליחו עד כה להחזיר את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן, לאחר הפסקות אש מובטחות רבות שקרסו בשבועות הראשונים של המלחמה. גם בורהאן וגם דגאלו, הראו את נכונותם להמשיך להילחם עד שצד אחד ינצח. 

שני הגנרלים חברו ב-2019 כדי להדיח את הרודן הוותיק של סודאן עומר אל-באשיר, אך שותפותם קרסה למלחמה גלויה ב-15 באפריל בשנה שעברה לאחר חודשים של מתיחות בשאלה מי ישלוט בסופו של דבר בכוחות המזוינים של המדינה ובעושר המינרלים של המדינה.

סודאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}