י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
האיראנים המומים

חמינאי מאיים: "נעניש בחומרה על ההתנקשות שבוצעה על אדמתנו"

מות הנייה ופגיעה במוניטין: החיסול המפתיע בלב טהראן היכה את האיראנים בהלם מוחלט | שעות לאחר החיסול החלו לזרום האיומים לנקמה | המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, איים על ישראל בתגובה קשה לחיסול והצהיר: "זו חובתנו להגיב, כי הוא מת על אדמתנו"

חמינאי מאיים: "נעניש בחומרה על ההתנקשות שבוצעה על אדמתנו"
חמינאי עם הנייה צילום: משרדו של חמינאי

המנהיג העליון של איראן חמינאי הבטיח כי "ישראל תיענש בחומרה" על חיסולו בטהרן של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה. 

חמינאי אמר: "ישראל הביאה על עצמה את העונש החמור ביותר. חובתה של איראן לנקום את דמו של הנייה, כי הוא מת מות קדושים על אדמתנו".

על פי הדיווח, איראן מקיימת ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי בביתו של המנהיג העליון, כך לפי שני גורמים איראנים. המפקד העליון של כוח קודס המפקח על רשת המיליציות נמצא גם הוא בפגישה, אמרו הגורמים.

עוד דווח, כי גורמים איראנים בהלם מוחלט בעקבות ההתנקשות בהנייה, כך לפי מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'. משום שהיא מהווה מכה קשה למוניטין הביטחוני של איראן.

משרד החוץ הטורקי מסר לאחר החיסול כי "שוב הוכח שממשלת נתניהו לא מתכוונת להשיג שלום. אנו מביעים תנחומים לעם הפלסטינים, שמאות אלפים ממנו - כמו הנייה - נהרגו על מנת לחיות בשלום במולדתם, תחת המדינה שלהם. המתקפה הזו נועדה גם להרחיב את המלחמה לרמה אזורית".  

ארדואן אמר: "מגנה בחריפות את ההתנקשות השפלה בהנייה. הברבריות הציונית לא תשיג את מטרותיה לשבור את רוח העם הפלסטיני". 

גם בתימן גינו את החיסול. חבר הלשכה המדינית של החות'ים חזאם אל-אסד אמר כי "ישנו תיאום לגבי התגובה. היא תהיה מקיפה וגדולה בהרבה, בהתאם לגודל האירוע. החיסול של הנייה חצה את כל הקווים האדומים. האויב פתח את הקבר שלו".

איסמעיל הנייה חמאס איראן עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}