י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הצלת עולם התורה

מעמד ששנים לא ראו בלונדון: אלפים הקבילו את גדולי ישראל

אלפים מתושבי לונדון השתתפו במעמד קבלת פנים לגדולי ישראל שהגיעו למסע בזק למען הצלת עולם התורה. במקום קבלת עול מלכות שמים על ידי הרבי מרחמסטריווקא. צפו בתיעוד מסכם מהמעמד האדיר

מעמד ששנים לא ראו בלונדון: אלפים הקבילו את גדולי ישראל
המעמד בלונדון צילום: באדיבות המצלם

מעמד היסטורי ומרטיט שלונדון לא ראתה שנים רבות התרחש אתמול (שלישי) בערב, עשרות אלפים נהרו מכל עבר באוטובוסים, ברכבות וברכבים לעבר אולם דרומשדס בשכונת סטמפורד היל בלונדון בכדי לזכות לחזות בפניהם של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים שהגיעו ללונדון להציל את עולם התורה שנמצא במצב קריטי מאז שהמדינה קיצצה 107 מליון דולר בשנה מהישיבות והכוללים.

צילום:

החל משעות הצהריים נהרו המונים לעבר האולם הענק שהיה בעברו חנות איקאה וכיום משמש כאולם ענק לאכלס עשרות אלפי אנשים. ההמונים הגיעו אך ורק בכדי לחזות ולראות את זיו פניהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ולנסות לשמוע מפיהם דברים חוצבים בצו השעה.

באזור השעה 20:30 בערב כאשר האולם היה מלא עד אפס מקום ואלפים נוספים הצטופפו על כל הכניסות הנוספות, נכנסו גדולי ישראל בראשותם של ראש הישיבה הגר"ד לנדו, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, המשגיח הגר"ד סגל, הגר"י הלל, האדמו"ר מרחמסטריווקא וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, כאשר אליהם מצטרף ראש הישיבה הגאון רבי אברהם גורביץ ועמו עשרות אדמו"רים וראשי ישיבות מרחבי אירופה כולה שהגיעו לכבד את התורה ולחזות בזיו פניהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל בביקורם ההיסטורי בלונדון.

בימים שלפני המעמד נשמעה קריאה נרחבת בציבור החרדי באנגליה שגם המון העם מעוניין להשתתף בהצלת עולם התורה ולא רק הנגידים הגדולים ולשם כך הוחלט לאפשר לציבור הרבבות במעמד לתרום לקרן עולם התורה במגוון דרכים, ביניהם מאות עמדות תיקוף כרטיסי אשראי בין הקהל, מסמכים למילוי פרטים להעברה ודרכים נוספות בכדי שכל יהודי יוכל לתרום את חלקו להצלת עולם התורה. בסיום האירוע ראשי הקרן הופתעו לראות סכומים גדולים מאוד שנתרמו על ידי הקהל, סכומים שניתן לראות אצל הנגידים הגדולים אך כאן זה הגיע מקהל רב של המון עמך בית ישראל שביקש לקדש שם שמים.

את המעמד פתח הגאון רבי אברהם גורביץ, לאחריו נשאו דברים הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, המשגיח הגר"ד סגל, הגר"י הלל והגר"ד כהן. לסיום המעמד נעמדו כל הקהל העצום יחד עם האדמו"ר מרחמסטריווקא למעמד קבלת עול מלכות שמים מרגשת ומרטיטה כאשר הקהל העצום זועק כולו יחד "שמע ישראל".

בסיום המעמד הקהל הרב התפזר ברגשות על הזכות העצומה שלונדון ראתה לראשונה בהיסטוריה את כל גדולי ישראל באחדות מלאה באים להציל את עולם התורה ולהוכיח כי נצח ישראל לא ישקר.

לכינוס גם כתבו מכתב האדמו"רים מויז'ניץ ובאיאן לסייע ולתמוך בקרן. 

באדיבות המצלםהמכתב של האדמו"ריםצילום: באדיבות המצלם

קודם לכן נערך דינר מיוחד לנגידים שהגיעו מצרפת במעונו של הנגיד ר' מאיר בייסנינו בלונדון שם נשא דברים הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת 'בית שמעיה' שהגיע יחד עם גדולי ישראל למסע. 

באדיבות המצלםהגר"ש אנגלנדר ר"י בית שמעיה במשאוצילום: באדיבות המצלם

קרן עולם התורה גדולי ישראל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}