סייברטראק? בישראל כבר יש טנדר חשמלי והוא סיני
יש כאן בישראל טנדר חשמלי ראשון. הוא אמנם לא של טסלה, אבל לפחות הוא כאן והוא לא שורף סולר
- רוני נאק
- כ"ה תמוז התשפ"ד
נכון שהטנדר החשמלי שכולם מדברים עליו הוא הסייברטראק של טסלה, אבל לנו יש כאן בישראל טנדר חשמלי ראשון. הוא אמנם לא של טסלה, אבל לפחות הוא כאן והוא לא שורף סולר. קבלו את E TUNLAND של חברת פוטון אשר מיובא לישראל על ידי חברת דלהום מוטורס.
ה-E TUNLAND מבוסס על טנדר של חברת פוטון ששמו הוא TUNLAND- אבל הוא חשמלי לחלוטין. לפי נתוני היצרנית, אורכו של הטנדר הוא 534 סנטימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 311 סנטימטרים. רוחבו של הרכב הוא 194 סנטימטרים וגובהו הוא 187 סנטימטרים.
כמובן שמי שרוצה לשאת מטען מביע עניין בארגז המטען שמאחור: אורכו הוא 152 סנטימטרים. רוחבו של הארגז הוא 158 סנטימטרים ועומקו הוא 44 סנטימטרים. משקלו העצמי של הטנדר החשמלי הוא 2,300 קילו והוא יכול לשאת עד 900 קילוגרם.
מה שחשוב לא פחות הוא המנוע. כאן אין נפח כי אין סולר. המנוע מותקן מאחור והספקו הוא 177 כוחות סוס ו-33.6 קג"מ. קיבולת הסוללה היא 88.5 קילוואט/שעה וטווח הנסיעה הרשמי בתקן ה-WLTP האירופי הוא 450 קילומטרים. הספק הטעינה המהירה אינו מרשים מאוד: 77 קילוואט, פחות מזה של לא מעט מכוניות משפחתיות מודרניות.
לפי נתוני היצרנית, טעינה מ-0 ל 80% תיקח לטנדר כשעה ועשר דקות. לפי היבואנית, מחירו הרשמי של הטנדר החשמלי הוא 306,000 שקלים וכעת מחיר ההשקה הוא 298,000 שקלים. בעתיד תצטרף גם גרסת דיזל שמחירה טרם נחשף.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות