ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מצבה קשה

סכנה ליצרנית הרכב הסינית: האם אוורגרנד תקרוס?

אוורגרנד מצטרפת לשורה ארוכה של יצרני רכב שהתקשורת הסינית מדווחת כי עסקיהם נפגעו ברמה שכבר לא תאפשר להם להתאושש

סכנה ליצרנית הרכב הסינית: האם אוורגרנד תקרוס?
דגם האנגצ'י מתוצרת חברת אוורגראנד. החברה בקשיים האם יהיה מי שיציל אותה? צילום: אוורגראנד

כפי שיש יצרניות רכב סיניות שמצליחות מאוד בעסקיהן, כך יש יצרניות רכב סיניות שעסקיהן כלל לא מצליחים: יצרנית הרכב הסינית אוורגרנד ניו אנרג'י, שבשעתו הושקה על ידי קבוצת הנדלן אוורגרנד נקלעה לפי הפרסומים בסין לקשיים – ומצבה גרוע.

אוורגרנד ניו אנרג'י היא יצרנית שיש לה סיפור מעניין, בגלל שבעשור הקודם היא רכשה את הנכסים של יצרנית הרכב האירופית סאאב, במטרה לייצר מכוניות חשמליות שיהיו מבוססות במידה מסוימת על הידע של סאאב. אוורגרנד ניו אנרג'י נוסדה רשמית באוגוסט 2019, אבל כאמור כעת מצבה הולך ומחמיר.

לפי הפרסומים בסין, אוורגרנד ניו אנרג'י וחברה אחות שלה: אוורגרנד סמארט אוטומוטיב, קיבלו שתיהן הודעות מנושים אשר דורשות החזר מידי של חובות. הסיכוי שאוורגרנד תצליח לצאת מהמשבר אינו גבוה, אם בכלל.

בכך מצטרפת אוורגרנד לשורה ארוכה של יצרני רכב שהתקשורת הסינית מדווחת כי עסקיהם נפגעו ברמה שכבר לא תאפשר להם להתאושש. בהקשר זה נזכיר כי שתי יצרניות רכב שיש להן נציגות בישראל הוזכרו בפרסומים רבים בסין על קשיים שאליהן נקלעו היצרניות: היצרנית הסינית AIWAYS נמצאת לפי הפרסומים בקשיים (אם כי תכנית להצלתה כבר נהגתה). בנוסף, יצרנית הרכב WM מוטור גם נקלעה לפי הפרסומים בסין לקשיים. גם במקרה של WM מוטור יש תכנית להצלתה.

אוורגרנד סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}