י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
החיסול הדרמטי

הפרטים נחשפים: הנייה שהה בבית הארחה של משמרות המהפכה של איראן

ערוץ החדשות הלבנוני אל-מיאדין מצטט מקור איראני שאמר כי הטיל ששימש להרוג את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בהתקפה על מקום מגוריו בטהרן שוגר ממדינה אחרת

הפרטים נחשפים: הנייה שהה בבית הארחה של משמרות המהפכה של איראן
איסמעיל הניה צילום: חסן ג'די, פלאש 90

פרטים חדשים על מיקומו של הנייה לפני החיסול בלב טהראן: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל בטהראן בירת איראן. הנייה שהה באזור לרגל טקס השבעת הנשיא החדש. לפי הדיווחים במדינה, הוא חוסל יחד עם אחד ממאבטחיו ווסים אבו שעבאן.

הנייה ומשלחת חמאס שהתלוותה אליו שהו בבית הארחה של משמרות המהפכה של איראן בצפון טהראן, כך אמרו מקורות בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד. לדברי אותם מקורות, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, והמשלחת שהתלוותה אליו היו בקומה אחרת במבנה.

בתקשורת האיראנית דווח שהחיסול אירע בסביבות השעה 02:00 בטהראן. הנייה שכן במעון מיוחד ליוצאי צבא בצפון טהראן ונהרג "מטיל מהאוויר". מקור איראני אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שמנהיג חמאס חוסל בטהראן באמצעות טיל ששוגר ממדינה למדינה ולא מתוך איראן.

דובר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני התייחס לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ותקף כי "רצח הנייה הוא מעשה פחדני, ומבצעיו יזכו לתגובה. תתקיים ישיבת חירום בנושא".

רועי קייס דיווח בכאן חדשות כי אתמול מנהיג חמאס, הניה, שהה עם בכירי הארגון ומנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, בתערוכה בטהראן שבה הוא צולם ליד מודל של מסגד אל-אקצא: "מרגישים גאווה לעבור ממדינה למדינה ובירושלים, לב הסכסוך עם האויב הציוני" אמר.

המועצה לביטחון לאומי באיראן איימה לאחר החיסול כי: "חיסול הניה חצה את הקווים האדומים, ישראל תישא במחיר גדול". חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק אמר: "ההתנקשות במפקד איסמעיל הנייה היא מעשה פחדני שלא יעבור בשקט".

בישראל, לפחות באופן רשמי, לא לקחו אחריות לחיסול הדרמטי. הבכיר הישראלי הראשון שהתייחס לחיסול הוא השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית. "אֶרְדּ֣וֹף א֭וֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵ֑ם וְלֹֽא־אָ֝שׁ֗וּב עַד־כַּלּוֹתָֽם׃ ‏זו הדרך הנכונה לנקות את העולם מהזוהמה הזו.  ‏לא עוד הסכמי "שלום"/כניעה מדומיינים, לא עוד רחמים כלפי בני המוות הללו", כתב אליהו. 

"‏יד הברזל שתכה בהם, היא זו שתביא לשקט ומעט נחמה ותחזק את היכולת  שלנו לחיות בשלום עם אותם שחפצים בשלום. ‏מותו של הנייה הופך את העולם למעט טוב יותר", הוסיף השר.

איראן איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}