ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
למרות הסערה

הוארך מעצרם של הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל

בית הדין הצבאי האריך את מעצרם של הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל: "הראיות מבססות חשד סביר". אתמול שוחרר אחד מהם לאחר הסרת החשדות נגדו

הוארך מעצרם של הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל
בית דין צבאי. צילום: פלאש 90

החשד להתעללות במחבלים בשדה תימן: בית הדין הצבאי קיבל את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצרם של שמונה חשודים עד ליום ראשון, ה-4 באוגוסט. בהחלטתו קבע בית הדין, כי הוצגו בפניו ראיות אשר מבססות חשד סביר כי הפגיעה בעצור התרחשה מידי העצורים. 

עוד נקבע בהחלטה כי "חל איסור לפגוע שלא בצורך בעצורים, תהיה חומרת פשעיהם גדולה כפי שתהא, כך מחייב החוק וכך מחייבים ערכי צה״ל".

אתמול בערב החליטה התביעה הצבאית לשחרר את אחד מתשעת לוחמי המילואים החשודים בהתעללות במחבל, זאת לאחר שבמהלך חקירתו היום התברר שלא היה חלק מהאירוע והחשדות נגדו הוסרו. 

למרות זאת, השחרור הוא שוחרר בתנאים מגבילים תוך איסור לדבר עם יתר המעורבים והתחייבות לשיתוף פעולה עם החקירה. יש לציין כי לא מדובר ב"חשוד המרכזי" בהתעללות במחבל הנוחבה שאושפז במצב קשה.

כזכור, בצהריי יום שני נפוצו תיעודים ברשתות החברתיות מפשיטה של חוקרי מצ"ח על מתקן הכליאה שדה תימן, בו מוחזקים מחבלי הנוחבה, במטרה לעצור תשעה חיילים החשודים בהתעללות קשה במחבל שנזקק לאשפוז.

שר וחברי כנסת מעוצמה יהודית, הליכוד והציונות הדתית נהרו אל המקום וסחפו אחריהם מאות אזרחים זועמים שהגיעו מכל רחבי הארץ למחות יחד עמם. המהומה יצאה משליטה והפוליטיקאים שניצלו חסינותם הצליחו להכנס אל הבסיס כשההמון הזועם בעקבותיהם.

מאוחר יותר בשעות הערב, עברה המחאה הסוערת אל מחוץ לבסיס הצבאי בית ליד, שם ממוקמים בתי הדין הצבאיים. מעל 1000 איש צבאו על הכניסה ולבסוף הצליחו לפרוץ פנימה אל שטח הבסיס, אך לא הגיעו אל מבוקשם, לשחרר בכוח את תשעת החיילים הנחקרים. 

הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי הגיעו למקום כדי לחזק את הלוחמים. בצה"ל טענו כי הרמטכ"ל נאלץ לקטוע דיון שעסק באופי התגובה כלפי חיזבאללה בלבנון.

צה"ל שדה תימן בית ליד מעצר חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}