י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ישיבת חירום

מכה קשה למוניטין: איראן בהלם מוחלט מחיסול הנייה

גורמים איראנים בהלם מוחלט בעקבות ההתנקשות בהנייה, כך לפי מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'. משום שהיא מהווה מכה קשה למוניטין הביטחוני של איראן

מכה קשה למוניטין: איראן בהלם מוחלט מחיסול הנייה
איסמעיל הניה צילום: אחמד חטיב, פלאש 90

חיסולו של איסמעיל הנייה, מראשי חמאס, שחוסל באיראן , מהווה "מכה קשה לארגון" שמאיים להכניס את האזור לעימות נוסף. כך על פי ה'ניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח, איראן מקיימת ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי בביתו של המנהיג העליון, כך לפי שני גורמים איראנים. המפקד העליון של כוח קודס המפקח על רשת המיליציות נמצא גם הוא בפגישה, אמרו הגורמים.

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נפגש אתמול עם הנייה באיראן. העיתון מדווח כי "פרצת אבטחה ברמה זו באיראן מעוררת תהיות לגבי שלומם של המנהיגים הבכירים של איראן שהיו בקשר הדוק עם הנייה שעות ספורות לפני חיסולו".

עוד דווח, כי גורמים איראנים בהלם מוחלט בעקבות ההתנקשות בהנייה, כך לפי מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'. משום שהיא מהווה מכה קשה למוניטין הביטחוני של איראן.

איברהים מדהון, אנליסט המקורב לחמאס, אמר לעיתון כי חיסולו של איסמעיל הנייה מהווה "מכה קשה" עבור הארגון, אך אמר שזה לא ישנה את הארגון. חמאס התמודד עם חיסול אחמד יאסין ועבד אל עזיז רנטיסי, מנהיגי חמאס שחוסלו על ידי ישראל. חיסולו של המנהיג המדיני של חמאס, לדבריו, המחישה כי אין קווים אדומים במלחמה בין ישראל לחמאס.

 

 
איסמעיל הנייה חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}