י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גורל החטופים

יגיב לחיסול איסמעיל הנייה? "אין לחמאס יותר מדי אופציות"

אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, על חיסול איסמעיל הנייה: "מבחינת סינוואר,לא צריך להתאבל עליו" • עוד הוסיף: "איראן תעשה את החשבון שלה"

יגיב לחיסול איסמעיל הנייה? "אין לחמאס יותר מדי אופציות"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

איסמעיל הנייה, מנהיג הלשכה המדינית, חוסל בדירתו בטהרן. אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית התייחס הבוקר (רביעי) ברדיו 103fm לכל ההשלכות והמשמעויות השונות של החיסול הדרמטי. איך ייראה חמאס לאחר חיסולו של הנייה?

"חמאס יצטרך במהלך השעות הקרובות לבחון את המשמעויות. חמאס יבדוק באיזה תחמושת ובאיזה היקף. האופציה היחידה של חמאס להגיב זה באמצעות רקטות ארוכות טווח למרכז הארץ. חמאס יצטרך לפתוח את המחסן האחרון ולשגר רקטות. אין לחמאס יותר מדי אופציות", הבהיר אביתר. 

"לגבי עניין החטופים, החטופים זה תיק שחתום עליו סינוואר. השיקולים של סינוואר סביב סיפור החטופים והטקטיקה בעניין הזה לא יושפע סביב החיסול של איסמעיל הנייה", הצהיר אביתר על המו"מ לעסקת חטופים. 

"מבחינת סינוואר, חיסול הנייה זה לא דבר שצריך להתאבל עליו. ישראל חיסלה מישהו שיש לו חשבון ארוך ואישי. הנייה שם רגליים לסינוואר. הוא יצטרך לעשות את השיקול שלו איך הוא משווק את העניין בתוך חמאס ומחוץ לה. סוגיית החטופים תשלם את המחיר על חיסול הנייה ותשפיע", טען אביתר על יחסי הכוחות החדשים בתוך חמאס.  

"הנקודה היא טהרן. איראן מחוברת לשני המנהיגים שחוסלו. בוודאי לחיסול של הנייה אצלם בבית. איראן תצטרך לעשות את החשבון שלה כיצד היא תגיב עבור פלסטיני ולבנוני. לגבי הסיפור של הצפון, האיש ניהל את האופרציה הצבאית של חיזבאללה. גם חיזבאללה מבין שהחיסול הוא תגובה לטבח במג'דל שמס", הוסיף על הקשר בין חיסול הנייה לחיסול שהתרחש בביירות בשעות הערב אמש (שלישי). 

 

 

חמאס חיסול באיראן איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}