י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כיצד יגיב הארגון?

צה"ל מאשר רשמית: פואד שוכר, "המפקד הצבאי הבכיר ביותר", חוסל בביירות

צה"ל מאשר באופן רשמי: חיל האוויר חיסל בדאחייה את פואד שוכר, שלפי הצבא הוא "המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה" וראש המערך האסטרטגי של הארגון | דריכות רבה במערכת הביטחון: כיצד יגיב חיזבאללה?

צה"ל מאשר רשמית: פואד שוכר, "המפקד הצבאי הבכיר ביותר", חוסל בביירות
בכיר חיזבאללה פואד שוכר צילום: באדיבות המצלם

צה"ל אישר הלילה באופן רשמי כי במבצע חיסול ממוקד, מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן, וחיסלו את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. כעת, במערכת הביטחון ממתינים לתגובת חיזבאללה, שעשוי ככל הנראה לבצע ירי נרחב לעבר ישראל. דובר צה"ל הבהיר הלילה כי אין שינוי בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

מחסן, לפי צה"ל, ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.

כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים. כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם ז״ל, סמ"ר עדי אביטן ז״ל וסמ"ר עומר סואעד ז״ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.

פואד שוכר חיזבאללה צה"ל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}