י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
טיפול בהתאם למצב

"אלפי טילים ביום" • במשק החשמל נערכים לתרחיש האימים

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול משק החשמל, התייחס להיערכות לקראת הסלמה אפשרית במלחמה מול חיזבאללה ואמר: "יש פגיעות שנוכל להתמודד איתן דרך הבונקר ויש פגיעות שנצטרך להמתין"

"אלפי טילים ביום" • במשק החשמל נערכים לתרחיש האימים
עמוד חשמל עולה באש צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המתיחות בצפון והחשש ממלחמה עם חיזבאללה גורם לתהות לגבי תפקוד משק החשמל, במקרה של ירי בלתי פוסק. שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול משק החשמל, התראיין בנושא ברדיו 103FM, בטרם נודע דבר התקיפה בביירות, אולם כן היתה ציפייה דרוכה לתגובה הישראלית לטבח הנערים במג'דל שמס. 

"אם קורית תקלה שפוגעת ברשת בצורה פיזית, אנשי חברת חשמל הם אלו שצריכים ללכת לתקן אותה ואם יש מטח של טילים, ולפי התרחישים יהיה מדובר על אלפי טילים ביום, אז אף אחד מאיתנו לא מתאבד, לא רוצה להתאבד", הסביר לגבי תרחיש הקיצון.

המשיך ואמר: "חברת חשמל גם הודיעה שהיא תמתין להוראות של צה"ל וכשצה"ל יאפשר את זה, הם ייצאו לתקן, אבל יש לנו אפשרויות נוספות, שזה מה שהתכוננו בתרגילים השונים - לעשות דברים בצורה אוטומטית, בצורה ממוכנת".

לדבריו, "אנחנו יודעים להעביר קווים ממקום למקום דרך מתגים שמופעלים ממרכזי בקרה של נגה אי שם במדינה. אנחנו יודעים לעשות את הוויסותים האלה גם בלי לצאת לשטח. יש פגיעות שנוכל להתמודד איתן דרך הבונקר ויש פגיעות שנצטרך להמתין".

"אנחנו הרבה יותר נכונים למלחמה, חלק מהמקומות מוגנו בצורה מצוינת. אנחנו בתהליך של המשך מיגון. צה"ל וההגנה אווירית בהחלט עושים עבודה מצוינת בהגנה על האתרים הקריטיים שלנו. אני חושב שהמדינה כמדינה מתגייסת להגן על מערכת החשמל שהיא מאוד קריטית לחיים שלנו", הסביר.

אסדות הגז זו הנקודה הקריטית.

"זו אחת הנקודות. אם פוגעים באסדות הגז, יש לנו דלקים חלופיים".

יסגרו את אסדות הגז?

"זו החלטה של קבינט המלחמה ושל השר אלי כהן והם יחליטו מתי ואם להשבית את האסדות. יש אסדות שיותר בסכנה ופחות בסכנה ויש כלים להגן על האסדות, אבל בהחלט אחת האפשרויות היא שישביתו את האסדות. אני חושב שהמדינה עושה נכון שהיא כרגע לא משביתה את האסדות והיא מחכה לרגע שבו היא תחליט אם כן או לא".

לכמה זמן מלאי הדלק החלופי עשוי להספיק?

"אם היית אומרת לי שחיזבאללה לא מקשיב לי ולך, אז אולי הייתי נותן לך את הנתון הזה, מאחר וזה כנראה לא הסיפור, אז לא אתן לך תשובה - אבל הוא מספיק להרבה מאוד זמן. המון".

לקראת סיום השיחה המליץ לגבי המצב: "קודם כל להיות רגועים. החום הזה באמת עושה אותנו עצבניים, אבל אפשר להגיד שהאזרח הפשוט, כמו שהוא עושה לעצמו מוכנות לכל דבר שהוא חושב שעלול לקרות לו - הוא חושב שיהיו גנבים, הוא שם סורגים, הוא חושב שתהיה לו מחלה, הוא עושה ביטוח רפואי, אז אפשר לעשות גנרטור, אפשר סוללות גיבוי לסלולר, לשים במקלט שישיית מים כמו שפיקוד העורף ביקש, הדברים הבסיסיים".

נגה חברת החשמל משק החשמל חיזבאללה הסלמה בצפון הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}