י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"כפי שסוכם"

הרמטכ"ל הכריע סופית: תא"ל חירם ימונה למפקד אוגדת עזה

חירם יחליף בתפקיד את תא"ל אבי רוזנפלד, שהודיע בחודש יוני על פרישתו מהתפקיד על רקע אירועי הטבח בשמחת תורה. גם חירם ספג ביקורת חריפה על תפקודו, אך תחקיר הקרב בבארי ניקה אותו מהחשדות

הרמטכ"ל הכריע סופית: תא"ל חירם ימונה למפקד אוגדת עזה
ברק חירם צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, הודיע הערב (שלישי) באופן סופי, כי החליט כי למנות את תא״ל ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה "כפי שסוכם". תא״ל חירם צפוי לסיים את תפקידו כמפקד אוגדה 99 בימים הקרובים ולאחר מכן יקבע מועד בו יחל את תפקידו כמפקד אוגדת עזה.

חירום יחליף בתפקיד את תא"ל אבי רוזנפלד, שהודיע בחודש יוני על פרישתו מהתפקיד על רקע אירועי הטבח בשמחת תורה. על פי תחקיר של רביב דרוקר בחדשות 13, אוגדת עזה לא נערכה כיאות למתקפה זו, ותפקודה ותפקוד רוזנפלד היו לקויים גם לאחר תחילתה. המחבלים חדרו גם למחנה רעים, בסיס מפקדת האוגדה, שלטו בו במשך שעות אחדות, והרגו חיילים אחדים, עד שצה"ל השתלט מחדש על הבסיס.

גם תא"ל חירם ספג ביקורת חריפה על תפקודו בשבעה באוקטובר, בעיקר באירוע שבו הורה להפגיז את ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, שם התבצרו עשרות מחבלים והחזיקו ב-14 בני ערובה. כל המחבלים שהיו בבית נהרגו, וכך גם כל בני הערובה, מלבד אישה אחת. לפי תחקירי הצבא, הפגזים נורו לעבר הבית לאחר שרוב בני הערובה כבר נהרגו, והתחקיר קבע כי חירם פעל במקצועיות ולא נפל דופי במעשיו. בתחקיר צבאי נוסף, נכתב כי "ניתן לציין, כי זה רגע 'היפוך הקערה' שהביא להשגת שליטה מחודשת ביישוב".

בנוסף, בינואר 2024 במהלך הלחימה בעזה, הורה ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אזהר שבדרום רצועת עזה. על פעולה זו הורה הרמטכ"ל הרצי הלוי לרשום לחירם הערה פיקודית משום שחירם נתן את הוראתו ללא קבלת אישור אלוף.

ברק חירם צה"ל אוגדת עזה הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}