י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מכחיש שואה

מאסר עולם למטיף שנאה איסלאמי שניהל תא טרור

אנג'ם צ'ודארי נכלא למאסר עולם בבריטניה: האיש הוא מטיף שנאה איסלאמי שניהל תא טרור. פיגועי טרור נעשו בהשראתו כולל הפיגוע על גשר לונדון ופיגוע בישראל ב-2003

מאסר עולם למטיף שנאה איסלאמי שניהל תא טרור
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

אנג'ם צ'ודארי, מטיף אסלאמי ידוע לשמצה, קיבל עונש מאסר עולם בגין ניהול תא טרור חשאי במשך עשר שנים.

צ'ודארי, בן 57 מאילפורד, מזרח לונדון, עזר לייסד את ארגון אל-מוחג'ירון ב-1996, ובמשך כמעט 30 שנה ניהל את הפעילות שלהם תחת עשרות שמות בדויים.

שמו נקשר לפחות ל-16 מזימות טרור שונות ובכירים בארגון נסעו לסוריה, שם הצטרפו לחוליית הוצאה להורג של דאעש.

צ'ודארי עצמו היה מקורבו של מייקל אדבולאג'ו, המחבל מגשר לונדון ב-2013. הוא חגג את הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 באסון התאומים בו נהרגו 3000 אמריקאים כ"יום גבוה בהיסטוריה".

השופט מארק וול אמר לצ'ודארי שהוא עמד "בראש ארגון טרור". עוד אמר השופט כי הוא "עודד צעירים לפעילות רדיקלית. מדובר בעבירות הגורמות לסיכון לאובדן חיים משמעותי".

השופט וול סיפר על "עדויות מצמררות" במשפט על הכחשת השואה של צ'ודארי ובדיחות על פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר.

באפריל 2003, עומר חאן שריף, איש הארגון אל-מוחג'רון לשעבר שהצטרף לחמאס, הפעיל מטען נפץ ב"מייק'ס פלייס" בתל אביב. הפיצוץ קטע את חייהם של שלושה וגרם לפציעתם של עשרות. למחרת הותר לפרסום כי מאחורי הפיגוע עומדים שניים: מוחמד האניף (22), שהתפוצץ בכניסה לפאב כשמטען חבלה על גופו; ועומר חאן שריף (27), שבשל תקלה טכנית במטען החבלה שנשא, נמלט מהמקום, לאחר כמה ימים גופתו נפלטה מול חול חופי תל אביב, לא ברור מה בדיוק היה, כך דווח ב-2003 בווינט.

בריטניה חמאס טרור איסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}