ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חיבוק עם רוצח

רפורמיסט? כך נראתה ההשבעה של הנשיא החדש באיראן

בנאום השבעתו הערב, הבטיח פזשכיאן להמשיך לתמוך במאבק של "ציר ההתנגדות" נגד ישראל. מאז בחירתו הצהיר הנשיא מעל על במה על נאמנותו למשטר הרצחני של חמינאי

רפורמיסט? כך נראתה ההשבעה של הנשיא החדש באיראן
מסעוד פזשכיאן צילום: צילום מסך

נשיאה החדש של איראן, מסעוד פזשכיאן, מי שנחשב למועמד הרפורמיסט והפתיע כשניצח את הבחירות לפני כשלושה שבועות, הושבע היום (שלישי) לתפקידו בטקס שהתקיים בפרלמנט בטהרן. 

למרות שנחשב כאמור לרפורמיסט ולמעשה להפך הגמור של הנשיא הקודם ראיסי שהביע התבטלות מוחלטת אל מול דעתו של המנהיג העליון חמינאי, מאז שנבחר פזשכיאן מיהר להצהיר מעל כל במה על נאמנותו למשטר האייתולות. ניתן גם לציין כי הוא המועמד המתון היחיד שהתמודדותו בבחירות לנשיאות אושרה וברור לכל שאם חמינאי לא היה מעוניין בבחירתו, פזשכיאן לא היה מגיע למרוץ כלל. 

בנאום השבעתו הערב, הבטיח הנשיא החדש להמשיך לתמוך במאבק של "ציר ההתנגדות" נגד ישראל. לנאום אף הוזמן מנהיג חמאס איסמעיל הניה, איתו התחבק הנשיא בחום ובנוסף הוזמנו גם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה וסגנו של נסראללה, נעים קאסם. 

פזשכיאן הבטיח לתמוך בפלסטינים, ואמר שטהרן דורשת "עולם שבו חלומותיהם של ילדים פלסטינים לא נקברים תחת הריסות בתיהם". הוא קרא "לשחרר את הפלסטינים מכיבוש, מדיכוי, מכליאה ומרצח עם", ותקף את ארה"ב על הסיוע הצבאי לישראל: "אלו שמספקים נשק למי שרוצחים ילדים לא יכולים ללמד מוסלמים על אנושיות".

על רקע החשש ממלחמה אזורית אחרי טבח הילדים במג'דל שמס, פזשכיאן הזהיר אתמול כי לתקיפת תגובה ישראלית (שהתרחשה הערב) יהיו השלכות "חמורות". 

בקמפיין הבחירות, הבטיח פזשכיאן לפעול לחידוש הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, במטרה להסיר את הסנקציות שממיטות אסון על הכלכלה האיראנית. בנאומו הערב הוא התייחס לכך והדגיש כי יחתור ל"יחסים בונים" עם שאר העולם תוך שמירה על כבודה של הרפובליקה האיסלאמית. אך עם זאת אמר הנשיא החדש באשר לסנקציות: "הממשל שלי לא ייכנע לבריונות וללחץ".

מסעוד פזשכיאן איראן נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}