י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
צה"ל בכוננות

בעקבות התקיפה ובצל החשש מהסלמה: נדחתה פרישת ראש אמ"ן

אלוף שלומי בינדר היה אמור להיכנס לתפקיד בעוד יומיים, ביום חמישי הקרוב, במקומו של אלוף אהרון חליוה שהודיע על פרישתו בשל אחריותו למחדל שמחת תורה

בעקבות התקיפה ובצל החשש מהסלמה: נדחתה פרישת ראש אמ"ן
אהרן חליוה צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ברקע התקיפה הדרמטית הערב (שלישי) בביירות והפוטנציאל המיידי להסלמה, נדחתה כניסתו לתפקיד של ראש אגף המודיעין החדש, אלוף שלומי בינדר. כך פורסם ב-ynet. בינדר היה אמור להיכנס לתפקיד בעוד יומיים, ביום חמישי הקרוב, במקומו של אלוף אהרון חליוה שהודיע על פרישתו בשל אחריותו למחדל שמחת תורה.

בחודש אפריל ביקש חליוה לסיים את תפקידו, אך בינתיים המשיך בכהונתו עד עתה וכעת כאמור נדחתה פרישתו פעם נוספת. במכתב התפטרותו כתב חליוה: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. ‏את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב ‏האיום של המלחמה".

דובר צה"למכתב הפרישה של חליוהצילום: דובר צה"ל

שלושה ימים לאחר טבח 12 הנערים והנערות במג'דל שמס באמצעות רקטה ששיגר חיזבאללה, צה"ל ביצע הערב תקיפה ממוקדת בלב ביירות בניסיון לחסל את פואד שכר, בכיר בחזבאללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים. 

בחיזבאללה מוגדר היעד כמספר 2 של חסן נסראללה, בדרגת רמטכ"ל ארגון הטרור. כך שהתגובה מצד חיזבאללה צפויה להיות עוצמתית וחריגה ככל שהוא אכן נפגע. עם זאת אין אישור ודאי ששכר אכן חוסל בתקיפה. 

צה"ל אהרון חליוה שלומי בינדר פרישה ראש אמ"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}