י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נמצאים בסכנת הכחדה

בספארי מתרגשים: גוזל פינגווין אפריקאי בקע מהביצה

לפני חמישה חודשים המטפלים במחלקת הציפורים התרגשו לגלות סדקים בביצה שהטילה פלג במחילה שלה ושל בן זוגה כוכב. המטפלים שהבינו כי זו התחלה של בקיעה עקבו בזהירות אחרי הפלא עד שהגוזל הקטנטן השלים את בקיעתו

בספארי מתרגשים: גוזל פינגווין אפריקאי בקע מהביצה
הפינגווין החדש צילום: הדס גרושקא דוברות ספארי

גוזל פינגווין אפריקני, בקע להורים פלג וכוכב לפני חמישה חודשים. לאחרונה, הועבר הגוזל לגדרה מיוחדת בחצר הפינגווינים כדי שיוכל לנהל אינטראקציה מוגנת עם שאר חברי הקבוצה.

לפני חמישה חודשים המטפלים במחלקת הציפורים התרגשו לגלות סדקים בביצה שהטילה פלג במחילה שלה ושל בן זוגה כוכב. המטפלים שהבינו כי זו התחלה של בקיעה עקבו בזהירות אחרי הפלא עד שהגוזל הקטנטן השלים את בקיעתו.  

הפינגווינים האפריקנים, חיים בזוגות קבועים ומגדלים יחד את צאצאיהם. נקבת הפינגווין מטילה בין ביצה אחת לשתיים וכעבור 40 יום של דגירה משותפת בוקע מן הביצה גוזל.

הפיגוי צילום: הדס גרושקא דוברות ספארי

הפינגווינים הם עופות ימיים שכמובן אינם יכולים לעוף ומשתמשים בכנפיהם כדי לשחות. "הגוזל הקטן שחיין מצטיין" מציינים בספארי "בדיוק כפי שהיינו מצפים ונראה שהוא מנצל כל דקה פנויה לאימוני שחייה ושכשוך בבריכה בזמן שהמטפלים משגיחים עליו".  

עוד הוסיפו בספארי כי ההתחלה לא הייתה פשוטה. "חודשיים לאחר בקיעתו נראה שהגוזל נחלש ולא אוכל כראוי. בשביל פינגווין כה צעיר וקטן חוסר תאבון ופליטת מזון עלולים לסכן את חייו ולפגוע בהתפתחות שלו" הסבירו. ווטרינר הספארי ד"ר אלעד סמיט יחד עם מטפלי מחלקת הציפורים לא חסכו במאמצים ובעזרת מעקב צמוד וטיפול תומך הגוזל המתוק חזר לאיתנו. היום נראה שהתאושש לגמרי.  

הספארי לוקח חלק בכ-60 תוכניות רביה למינים נכחדים של ארגון גני החיות האירופי ואחת מהן היא של הפינגווין האפריקני - מין אנדמי לאפריקה הדרומית. ישנן 28 מושבות קינון ידועות לאורך החופים של דרום אפריקה ונמיביה. 

הפינגווין החדש בספארי צילום: הדס גרושקא דוברות ספארי

על פי ההערכות בטבע יש מעט יותר מ -10,000 זוגות מתרבים. אוכלוסיית הפינגווינים האפריקנים בטבע במגמת ירידה, והמין מוגדר "בסכנת הכחדה" ברשימה האדומה של האיגוד הבין-לאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע .

כיום הסיבה העיקרית לירידה באוכלוסיית הפינגווינים האפריקנים היא קושי במציאת מזון עקב הירידה בכמות הדגים מהם הם ניזונים בשל דיג מסחרי ובשל שינויי אקלים.

בחצר הפינגווינים בספארי 10 פרטים כולל הגוזל שהצטרף לאחרונה. לכל זוג יש מחילה בה הוא דוגר על הביצים ומגדל את הגוזלים. בשלב מאוחר יותר המטפלים לוקחים חסות על הגוזלים כדי להרגיל אותם לאכול הישר מהיד אל המקור. "ההאכלה האישית מאפשרת לנו לוודא שכל פינגווין יקבל כדור ויטמין המוחבא בתוך דג ולעקוב בדיוק כמה כל פינגווין אכל. המטפלים שלנו מכירים כל פינגווין באופן אישי ודואגים שאף אחד לא יישאר רעב" הסבירו בספארי.

פינגווינים ספארי בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}