י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בוועידת המשכנתאות

אשר: "אנחנו לקראת הסדרה של מעמד יועצי המשכנתאות"

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר בוועידת המשכנתאות: "אנחנו לקראת הסדרה של מעמד יועצי המשכנתאות". מהלך זה יהפוך את היועץ לפרסונה מרכזית של מימון דירה או עסקת נדל"ן כזו או אחרת, חוקית ורשמית

אשר: "אנחנו לקראת הסדרה של מעמד יועצי המשכנתאות"
חה"כ יעקב אשר בדיון בוועדה צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועידת המשכנתאות שע"י התאחדות יועצי המשכנתאות קיימה כנס בהשתתפות נציגי הבנקים, יועצי משכנתאות, ואישי ציבור.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר השתתף בכנס בפאנל רגולציה, והתקבל בתשואות רבות כשהציג בפני קהל היועצים את הצעת החוק אותה הגיש, להסדרת מעמדם של יועצי משכנתאות.

ח"כ אשר אמר בוועידה: "עמדתי בהצעת החוק שסף הכניסה לא יחסום מאנשים טובים  ואיכותיים להיכנס למקצוע, ובטח לא מאנשים שעוסקים כבר בתחום, המבחנים יהיו מבחנים שמי שעוסק בתחום יכול לעבור אותם בקלות, ויתרנו על דרישת קדושת התואר".

חה"כ יעקב אשר בוועידה צילום: ללא

הצעת החוק הוגשה ע"י ח"כ יעקב אשר אליה הצטרפו ח"כ ולדימיר בליאק ואופיר כץ, בשיתו"פ עם עו"ד ארז קמיניץ ולשכת יועצי המשכנתאות.
 
 יועצי המשכנתאות נדרשים בתוקף תפקידם להבין ולצלול בהיבטים משפטיים וכלכליים בעולם המשכנתאות, ומבצעים עבודה מקצועית ככל בעל מקצוע,  וכדי למסד ולתת לזה משקל, הוגשה הצע"ח להפוך אותם לבעלי מקצוע מוסדרים, שתתן מעמד ליועצים שיהיו המייצגים הרשמיים של הלקוחות, מעמד שיחייב את הבנקים לעבוד מולם בשת"פ מתוקף תפקידם ולא רק בגלל הכדאיות.

מהלך זה יהפוך את היועץ לפרסונה מרכזית של מימון דירה או עסקת נדל"ן כזו או אחרת, חוקית ורשמית (מה שיוביל בין הייתר לסינון השוליים שעובדים בצורה לא נאותה). בנוסף הסדרה זו תקל על עבודתם במתן שירות למבקשי המשכנתא, בין הייתר שיוכלו לקבל את כל המסמכים והמידע הרלוונטי של הלקוח מהבנקים שעד היום היה מנוע מהם".

 

ועידת המשכנתאות יעקב אשר הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}