י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שיבושי GPS בישראל

גוברים הדיווחים בעולם כי בכיר חיזבאללה חוסל בתקיפה הישראלית

שעות לאחר התקיפה הישראלית העוצמתית בלב רובע הדאחייה בביירות, גוברים הדיווחים כי החיסול הצליח ופואד שכר, המוגדר 'רמטכ"ל חיזבאללה' כבר איננו בין החיים | מאז נשמר השקט בצפון, נתניהו מכונס להתייעצויות בקריה

גוברים הדיווחים בעולם כי בכיר חיזבאללה חוסל בתקיפה הישראלית
ההרס בלבנון אחרי התקיפה צילום: רשתות לבנוניות

שקט מתוח בישראל בשעות האחרונות, מאז התקיפה בלב רובע הדאחייה כתגובה לטבח 12 הנערים והנערות במג'דל שמס בערבה של השבת. צה"ל ביצע תקיפה ממוקדת בבניין בביירות בניסיון לחסל את פואד שכר, בכיר בחזבאללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים המוגדר גם כ"רמטכ"ל חיזבאללה". בישראל מתדרכים שזו התגובה ולא צפויה תגובה נוספת.

חיזבאללהפואד שכרצילום: חיזבאללה

כאמור, בחיזבאללה מוגדר היעד כמספר 2 של חסן נסראללה, בדרגת רמטכ"ל ארגון הטרור. כך שהתגובה מצד חיזבאללה צפויה להיות עוצמתית וחריגה ככל שהוא אכן נפגע.

דובר צה"ל אישר כי ישראל אחראית לתקיפה בלב רובע הדאחייה המאוכלס באנשי חיזבאללה. "ראשוני: צה״ל תקף באופן ממוקד בביירות את המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים. בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה ויהיו שינויים נעדכן."

זירת התקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

סוכנות הידיעות הלבנונית הלאומית דיווחה כי כלי טיס בלתי מאויש הוא זה ששיגר שלושה טילים לעבר בניין א-רביע בשכונת חארת אלחריכ בביירות, דבר שגרם לקריסת שתי קומות בבניין.

יצוין כי זו הפעם השנייה במלחמה זו שישראל תוקפת בביירות, כאשר הפעם הקודמת היתה בעת חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל עארורי.

עם זאת אין אישור ודאי ששכר אכן חוסל בתקיפה, אולם בכלי התקשורת הערביים גוברים הדיווחים כי היעד חוסל.

כוננות שיא בצפון מחשש לתגובה עוצמתית מצד חיזבאללה

דקות ספורות קודם לכן, ראשי ערים ומועצות בצפון פרסמו הנחיות ואזהרות לתושביהם, לקראת התגובה הישראלית הצפויה.

ראש העיר צפת, יוסי קקון פנה לתושביו ואמר: "תחילה אדגיש כי מבחינת הצבא ופיקוד העורף כרגע אין שינוי בהנחיות ובהגבלות!". אולם לדבריו, "זה לא סוד, ושמענו כולנו על האסון הגדול שפקד את תושבי מג׳דל שמס בשבת, עם רציחתם של 12 ילדים בעת ששיחקו במגרש, אירוע קשה שכולנו עדיין מנסים לעכל".

דוברות ראש הממשלהראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתוצילום: דוברות ראש הממשלה

קקון הוסיף, "בסבירות גבוהה ואף מתבקשת צה"ל צפוי להגיב בזמן הקרוב (שעות/ימים) בעוצמה שטרם ראינו עד כה, ולתקוף את ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון ואולי גם שכנים נוספים. בסבירות גבוהה, התגובה של צה"ל, תביא בעקבותיה תגובת נגד לעבר העורף הישראלי, ואולי אף לצפת".

"על כן, מבלי להכניס להיסטריה, אני ממליץ להיות ערוכים, לוודא שהמשפחה יודעת איפה המרחב הכי מוגן, לוודא שיש בבית מזון נוסף מהשגרה, מים ומזון יבש, רדיו, פנס, וכל מה שצריך לשעת חירום".

ראש העיר קרא לתושביו כי "במידה ויש יציאות לא הכרחיות, עדיף לבטל או לדחות עד הודעה חדשה. כמו כן, לא ליצור התקהלויות מיותרות, למרות שההנחיות מאפשרות".

גם ראש מועצת שלומי, גבי נעמן פרסם הודעה לתושבים: "לאחר הערכת מצב של פיקוד צפון ופקע״ר מתבקשים תושבים השוהים בישוב להיות ערניים וקשובים להנחיות, לצמצם התקהלויות ותנועה בישוב ולשהות ליד מרחבים מוגנים.

בעלי מפעלים המפעילים עובדים חל עליכם האחריות להיות עירניים וקשובים להנחיות ואף לצמצם התקהלויות. אנחנו בקשר רצוף עם צה"ל ונעדכן במידת הצורך. היו זהירים ואחראים".

מפקד פיקוד העורף במג'דל שמס: "אירוע זה אינו עובר לסדר היום"

בתוך כך, מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ומפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה יהודה לב הגיעו היום (שלישי) למג'דל שמס ונפגשו עם ראש המועצה המקומית, דולאן אבו סלאח ונציגי המועצה. 

מפקד פיקוד העורף רפי מילוא במג'דל שמס צילום: דובר צה"ל

במהלך המפגש, הציג מפקד פיקוד העורף את עיקרי הערכת המצב המבצעית והדגיש את כובד האחריות של צה"ל במשימת ההגנה על אזרחי מדינת ישראל.

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא אמר במקום: "ביום שבת התרחש פה אירוע חמור מאוד שתוצאותיו טרגיות. אנחנו עומדים לצד תושבי מג'דל שמס בשעתם הקשה בעקבות האסון ומביעים תנחומים כנים למשפחות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

לאורך המלחמה פעלנו רבות לטייב את המענה לתושבים במישורים השונים. אירוע זה אינו עובר לסדר היום. הוא מתוחקר, פרטיו יילמדו ולקחיו ישמשו לשיפור וחיזוק מוכנות צה״ל לכל תרחיש. 

פיקוד העורף רואה בקשר ההדוק עם המועצה המקומית חשיבות עליונה במיוחד בזמנים אלה. אנו משקיעים מאמצים רבים להנגשת התרעות מצילות חיים לתושבים, גם כאשר זמן ההתגוננות הוא מיידי".

צפת פיקוד העורף רפי מילוא תקיפה בלבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}