י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בנאום בצפון

הנשיא נגד הח"כים שפרצו לבסיס: "מעשה חמור ומסוכן"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפריצה לבסיס בית ליד בעקבות עיכוב החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן, ואמר בוועידת הגליל בעכו כי "נדרשת בדיקה מיידית, מעמיקה, רגישה ואחראית, של האופן שבו בוצע העיכוב של החיילים לחקירה"

הנשיא נגד הח"כים שפרצו לבסיס: "מעשה חמור ומסוכן"
הנשיא הרצוג נואם צילום: בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום בועידת הגליל בעכו ותקף את חברי הכנסת שפרצו אתמול לבסיס שדה תימן: "הבהרתי אתמול כמה פעמים שפריצה של אזרחים למחנה צבאי, בוודאי כשהיא נעשית בעידוד של נבחרי ציבור - היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי שפוגע קודם כל בצה"ל ובנו. ולכן על כולם, על כל מנהיגי הציבור לפעול להרגעת הרוחות. ביקורת וויכוח – כן, הפרת חוק בוטה ואלימה כלפי חיילינו – לא ולא".

הנשיא הרצוג נואם צילום: בית הנשיא

עוד אמר: "אני סבור כי נדרשת בדיקה מיידית, מעמיקה, רגישה ואחראית, של האופן בו בוצע העיכוב של החיילים לחקירה אתמול. לבדיקה הזאת אין קשר ואסור שיהיה לה קשר – לעצם ההכרח והסמכות לחקור בקפידה חשדות למעשים חמורים. 

המוסריות של צה"ל וחייליו הייתה מאז ומעולם גאוותנו, כלפי עצמנו וכלפי משפחת העמים והדין הבינלאומי. היא עומדת למבחן כל העת כי אויבים רבים ברחבי תבל מנסים לפגוע בנו ובכוחנו בין היתר בכלים של המשפט הבינלאומי - לרדוף את מפקדינו, חיילינו ונבחרי הציבור שלנו ולכן אנחנו חייבים לנהוג במוסריות ובאחריות. נקודה".

לסיום אמר: "אנחנו נמצאים באחד השבועות הקשים והמאתגרים ביותר במערכה מאז השבעה באוקטובר. אסור להכביד עוד על חיילינו. עלינו לחזק את צה"ל ומפקדיו. ומעל הכל לחזק את רוח העם ולכידותו. אני רואה עלייה דרמטית בשיח שנאה, פייק ניוז והסתה. זה מסוכן מאוד, זה עלול להגיע למחוזות שסופם מי ישורנו. תנו לצה"ל לנצח ותפסיקו".

הנשיא הרצוג שדה תימן מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}