ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
איך זה קרה?

נחשף: השב"כ התריע בפני המשטרה על הכוונה לפרוץ לבסיס

למרות זאת, לפי הפרסום, כוחות המשטרה לא נערכו מראש, ובנוסף גם עד כה לא נעצר אף אזרח מבין עשרות האזרחים שפרצו לבסיס צה"ל

נחשף: השב"כ התריע בפני המשטרה על הכוונה לפרוץ לבסיס
המהומות בבית ליד צילום: Dudu Greenspan/Flash90

גורמי ביטחון חושפים כי שירות הביטחון הכללי, התריע אתמול (שני) מבעוד מועד, בפני המשטרה, כי מאות מפגיני ימין מתכוונים לפרוץ לבסיס בתי הדין הצבאיים בבית ליד. כך מפרסם יוסי יהושוע ב-ynet. 

למרות זאת, לפי הפרסום, כוחות המשטרה לא נערכו מראש, ובנוסף גם עד כה לא נעצר אף אזרח מבין עשרות האזרחים שפרצו לבסיס צה"ל.

הבוקר, קרא שר הביטחון יואב גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, לבחון האם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לפריצה ולאלימות בבסיס שדה תימן ובבסיס בית ליד אתמול.

מתוך הטלגרם של עמית סגלהמכתב של גלנט לנתניהוצילום: מתוך הטלגרם של עמית סגל

לדבריו, "חוסר נוכחות המשטרה במשך שעות ארוכות חייב את הפניית כוחות צה"ל לגזרה על חשבון משימות מבצעיות, ואת הרמטכ"ל להפסיק את כל עיסקיו החשובים כדי לטפל אישית בפריצה של המון מוסת אל בסיסי צה"ל".

כזכור, המוני מפגינים פרצו אתמול באלימות לבסיס המשטרה הצבאית ובתי הדין הצבאיים ובמקום התפתחו עימותים בין המפגינים לבין שוטרים וחיילים שניסו להדוף את הפריצה וההתפרעות.

המהומות החלו עוד קודם לכן, במתקן הכליאה בשדה תימן הסמוך לבאר שבע, לשם פרצו המפגינים בעידודם של מספר חברי כנסת, לאחר פשיטת המשטרה הצבאית על המקום בבואה לעצור חיילים בחשד להתעללות במחבלי נוח'בה, המוחזקים במתקן מאז שמחת תורה. משם עברו המוחים לבית ליד לאחר שהחיילים הועברו לשם לחקירה.

הבוקר פורסמה גרסתם של חלק מהחיילים, שטענו כי הם נאלצו להפעיל כוח כנגד המחבל במהלך חיפוש שבוצע על גופו, משום שהוא התנגד והתפרע. "מדובר במ"פ ג'באליה בנוחבה, מנהיג מחבלים אחרים שמאלתרים סכינים בכלא ולכן נדרש חיפוש על גופם", הבהירו.

עם זאת, לפי הפרסום, בידי המשטרה הצבאית מספר ראיות שאספו במשך שבועות של חקירה שקטה לאחר אשפוז המחבל וכן הדו"ח הרפואי ממנו עולה כי דימם כתוצאה מחבלות קשות. במשטרה הצבאית לא יודעים מי מתוך תשעת החשודים ביצע את המעשה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים שגויים, משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים טרם קבלת ההתראה על בסיס האירוע בשדה תימן.

הלכה למעשה, מרגע תחילת ההפגנה בשעה 17:00 ועד קבלת ההתראה (18:28) מנעו שוטרי משטרת ישראל מספר ניסיונות פריצה דרך השער הראשי למתחם כשעה טרם הפצת ההתראה.

יודגש כי הפריצה לבסיס אירעה מנקודה אחרת במתחם שלא עלתה בתדרוכים מטעם הצבא ו/ או כל גורם אחר".

בית ליד משטרת ישראל צה"ל שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}