י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עוד "רון ארדים"

הערכה מדאיגה בצה"ל: לא כל גופות החטופים יאותרו

גורמים בצבא אמרו כי ייתכן שחלק מגופות החטופים ברצועה לא יאותרו לעולם, כפי שאירע עם הנווט רון ארד שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון באוקטובר 1986 ונחשב כנעדר לאחר שאבדו עקבותיו

הערכה מדאיגה בצה"ל: לא כל גופות החטופים יאותרו
המבצע לחילוץ גופות החטופים צילום: דו"צ

גורמים בצבא אמרו כי ייתכן שחלק מגופות החטופים שמוחזקות ברצועת עזה לא יאותרו לעולם, כפי שאירע עם הנווט רון ארד שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון באוקטובר 1986 ונחשב כנעדר.

בשנת 2016 הגיש אמ"ן דו"ח שהעריך כי ארד נפטר בשנים הראשונות שלאחר היעדרותו, אם כי לא כל גורמי המודיעין קיבלו את ההערכות האלו ועל פי הערכות אחרות הוא נפטר בשלב מאוחר.

בשבוע שעבר איתרו לוחמי אוגדה 98 את גופותיהם של מיה גורן, אורן גולדין, רביד כץ, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי הי"ד במנהרה בחאן יונס. הגופות הוסתרו בתוך דופן מנהרה. בצבא אמרו בשבוע שעבר כי רק מעצר וחקירה של אחד מחברי החוליה על ידי השב"כ אפשרה את מציאת הגופות שהוסלקו היטב.

"קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה", סיפר ב', איש שב"כ שהשתתף במבצע. "תחושת האחריות, גודל השעה, ההבנה של חשיבות המשימה הכל מתנקז לרגע אחד בו הבנת שהגעת למקום הנכון. אני יודע שמאות אנשים עומדים מאחורי 12 הספרות של האיתור שאנחנו מגיעים אליו חוקרים, רכזים, אנשי שטח ומבצעים, דסקאים, מפיקים, אנשי מודיעין, כוחות צה"ל ונוספים. להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו". 

חטופים מלחמת חרבות ברזל רון ארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}