ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אינו יכול עוד

אחרי הפרק המטלטל: מגיש "כאן" פורש מתוכנית התחקירים

זמן לפרוש: עיתונאי כאן חדשות אסף ליברמן הודיע כי לא ימשיך להגיש את תוכנית זמן אמת: "שידור ההקלטות מהמיגונית היה מסע מטלטל. ההקלטות נצרבו בתודעה ולא נתנו מנוח"

אחרי הפרק המטלטל: מגיש "כאן" פורש מתוכנית התחקירים
אסף ליברמן צילום: כאן חדשות

עיתונאי כאן חדשות, אסף ליברמן הודיע היום (שלישי) על פרישה מהגשת תכנית התחקירים "זמן אמת", זאת ברקע הפרק האחרון של התכנית, בו נחשפו ההקלטות של איילת ארנין ז"ל ממיגונית המוות ברעים, הקלטות מצמררות שהנציחו את רגעי האימה. 

כזכור, באותה מיגונית גיבור ישראל ענר שפירא הדף את הרימונים שזרקו פנימה מחבלי חמאס, ובכך הציל את חייהם של רבים, עד שהמחבלים ירו טיל RPG שהביא למותו. מהמיגונית נחטפו הירש פולין, אליה כהן, אלון אוהל ואור לוי.

הירי והחטיפה מהמיגונית צילום: מטה משפחות החטופים

"שידור ההקלטות מהמיגונית היה מסע מטלטל", כתב היום ליברמן ברשת טוויטר. "מהרגע שהתיעוד הבלתי נתפס הזה הגיע אליי, דרך השיחות עם משפחת ארנין המהממת ומשם עם שאר המשפחות והניצולים, דרך העריכה ועד שחרור ההקלטות לציבור והגלים שבאו בעקבותיו. 

ליברמן שיתף: "בדרך כלל כעיתונאי אני מצליח לשמור מרחק מהחומרים החדשותיים, כהגנה על הנפש, אבל כאן זה היה בלתי אפשרי. אני יודע שגם חבריי הטובים למסע הזה - במיוחד ארנון גל, קרן גזית ונדב בן צור - מרגישים אותו דבר. ההקלטות נצרבו בתודעה ולא נתנו מנוח.

לדבריו: "כל פעם שנופלת ההבנה שעבודה עיתונאית מתגבשת לכדי פרק ב"זמן אמת" יש איזה רגע של לקיחת אוויר ואחריה המחשבה: יאללה יוצאים לדרך וכאן זו הייתה נשימה כבדה במיוחד. 

"ונראה לי שעכשיו, אחרי שהיו לא מעט יציאות כאלה להכנת סרטים בשבע העונות של "זמן אמת", זה זמן טוב לסיים. אני מרגיש שזה הרגע הנכון להפסיק להגיש את התכנית. אפשר לקרוא לזה תחושת מיצוי או תחושת סיפוק. 

לסיום כתב ליברמן: "אהיה לעוד כמה פרקים בספטמבר. תודה למערכת המופלאה, לחברים בסלוצקי ולהנהלת התאגיד. נמשיך להיפגש כרגיל בקלמן ליברמן, בפודקאסט 1+1, ברשתות ובריצות בפארק".

אסף ליברמן כאן חדשות השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}