י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
 "גיוס - ייהרג ובל יעבור"

חיילות ב"כנס מתגייסים חרדים": מהומות מחוץ לבית החייל בתל אביב | תיעוד

המפגינים מוחים מחוץ ל"כנס מתגייסים חרדים" שעורך צה"ל בבית החייל בת"א, שבתיעוד ממנו נראות גם חיילות | הגר"מ צדקה: "כבר התאספו רבנים גדולים ואמרו פה אחד שלא להתגייס לצבא, גם לא מי שלא עוסק בישיבה" | תיעוד

חיילות ב"כנס מתגייסים חרדים": מהומות מחוץ לבית החייל בתל אביב | תיעוד
עימותים בתל אביב צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עשרות מאנשי הפלג הירושלמי מוחים בשעה זו (שלישי) מחוץ ל"כנס מתגייסים חרדים" שעורך צה"ל בבית החייל בתל אביב.

כוחות משטרה, בהם לוחמי מג"ב יס"מ רבים שהוזרמו למקום מתעמתים עם המפגינים, שקוראים קריאות נגד גיוס חרדים לצה"ל.

בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראו חיילות בכנס, חרף היותו מיועד לציבור החרדי. גורמים בפלג הירושלמי אמרו כי הדבר מחזק את צדקת המחאה מחוץ לכנס. "גיוס לצבא, יהרג ובל יעבור", צעקו המפגינים.

המחאה מחוץ לבית החייל בתל אביב צילום: באדיבות המצלם

בהודעה שהופצה לתמידי הישיבות מהפלג הירושלמי, נאמר: "בני היקרים ובחורי הלכו בשבי. בהוראת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, נשלחת בזה הוראתו של מנהיג הדור מרן ראש הישיבה חכם משה צדקה בדבר שצבא השמד מנסה לשכנע בחורים ללכת ולהתגייס".

"מורי ורבותי לכל בחורי הישראל היקרים", נשמע הגר"מ צדקה. "כבר התאספו רבנים גדולים ואמרו פה אחד שלא להתגייס לצבא, גם לא מי שלא עוסק בישיבה. מה יעשה אדם, יעסוק בתורה ובגמילות חססדים וינצל מחבלי משיח. לפי דין תורה, גם בחור שלא לומד אסור לו ללכת. בצבא יש נסיונות קשים, בזמן דוד המלך היו משחררים מהצבא מי שלא עמד בנסיונות".

המהומות מחוץ לבית החייל צילום: באדיבות המצלם

"זו גזירה דאורייתא ואסור לנו ללכת לצבא. מאוד מאוד קשה להישמר. התורה היא בעל הבית עלינו, ואנחנו עושים מה שהתורה אומרת . אסור ללכת לצבא במצב של היום, כל בחורי הישיבה צריכים לסמוך על התורה, לא תתורו אחרי לבבכם, נתחזק בתורה, צריך לעזור אחד לשני ולעודד אחד את השני ונזכה לביאת המשיח".

הפגנה הפלג הירושלמי גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}