י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לאן הגענו

אם הלוחם העצור: "הכניסו אותו עם אזיקים בידיים וברגליים"

החייל עצור כבר 60 יום בחשד שהפעיל כוח מוגזם כלפי מחבלי נוחבה. שללו ממנו ביקורים לשבועיים ולא נתנו לו להתקשר לאמו במשך ארבעה ימים

אם הלוחם העצור: "הכניסו אותו עם אזיקים בידיים וברגליים"
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יפעת חג'בי, אמא ללוחם שהוצב בשדה תימן ועצור כבר חודשיים בחשד לפגיעה במחבל נוחבה, מספרת בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "הבן שלי כבר 60 יום במעצר כשהחשד נגדו הוא ״הפעלת כח מוגזם נגד הנוחבות״. בושה למדינת ישראל. שללו ממנו ביקורים לשבועיים ולא נתנו לו להתקשר אלי 4 ימים".

"כשהגעתי לבקר אותו הכניסו אותו לחדר כשהוא עם אזיקים ברגליים ובידיים, כאילו הוא איזה עבריין מסוכן. כל הזמן אומרים לנו ׳תכבדו את צה"ל׳ אבל צה"ל לא מכבד את החיילים שלו".

יפעת הוסיפה ואמרה למראיין: "אתה לא תאמין: הם אמרו וזה כתוב; ׳הוא עם מסוכנות למחבלי הנוחבות׳, יש לי מחבלי נוחבות בחצר? למי הוא מסוכן? לא מספיק מה שעברנו כאן באופקים?! הוא נחקר מהבוקר עד הלילה, על מה?? הבן שלי ואני עברנו מספיק בשבעה באוקטובר והוא מיד אחר כך רץ להילחם ועכשיו במעצר? מה קורה לנו".

כזכור, הסוגיה התעצמה ועלתה לראש הכותרות כאשר בשעות הצהריים אתמול (שני) פשטו חוקרי המשטרה הצבאית כשהם רעולי פנים למתקן הכליאה בשדה תימן, שם מוחזקים מחבלי הנוח'בה שנעצרו בשבעה באוקטובר ובמהלך הלחימה ולקחו עמם לחקירה תשעה חיילי מילואים בחשד שהתעללו קשות במחבל נוח'בה והובילו לאשפוזו בבית חולים.

פוליטיקאים לצד אזרחים נהרו אל המקום בניסיון למנוע את המעצר ופרצו אל תוך הבסיס, לאחר שהמעצר התבצע הם עברו למחות מול בתי הדין הצבאיים בבית ליד, גם לשם הצליחו לפרוץ לבסוף, אך לא השיגו את מטרתם - לשחרר בכוח את החיילים הנחקרים.

חייל נעצר מלחמת חרבות ברזל מחבלי נוחבה התעללות במחבל רדיו גלי ישראל שדה תימן צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}