י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
תחזית איימים

הדו"ח מזהיר: עשרות אלפי ישראלים יהרגו במלחמה מול חיזבאללה

מלחמה נגד חיזבאללה פירושה "עשרות אלפי" מקרי מוות של ישראלים - אבל "פי עשרה יותר" בלבנון. דו"ח מיוחד פרי עבודה של שלוש שנים מזהיר כי מדינת ישראל עלולה להיפגע ממטח הטילים הגדול בהיסטוריה | וכמה ימים תמשך המלחמה?

הדו"ח מזהיר: עשרות אלפי ישראלים יהרגו במלחמה מול חיזבאללה
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

אם ישראל תפלוש ללבנון, חיזבאללה צפוי לשגר בתגובה מטח טילים הגדול בהיסטוריה, אלפי תקיפות על מטרות אזרחיות וצבאיות מדי יום, כך על פי גורמים ישראלים בכירים.

בעוד שצה"ל לא יובס, טען מחבר המסמך הראשי, הנמלים יהיו משותקים ובתי החולים יוצפו בקורבנות, וכיפת ברזל תיכשל כי לא תעמוד בעומס.

התחזית הקשה שופכת אור על מה שעלול לקרות אם ישראל תחליט לצאת למלחמה עם חיזבאללה, המיליציה המסוכנת הנתמכת על ידי איראן.

על פי דו"ח שפרסם המכון ללוחמה בטרור באוניברסיטת רייכמן, ארגון הטרור ערוך היטב לעימות כזה. המסמך בן 130 העמודים פורסם לאחר שלוש שנות מחקר שהחלו הרבה לפני ה-7 באוקטובר; למעלה מ-100 אנשי ממשל, מומחי טרור וגורמי ביטחון לשעבר לקחו בו חלק.

תיעוד שפרסם חיזבאללה מבסיס רמת דוד צילום: ללא

לפי הדו"ח, ברגע שצה"ל יפתח בפעולה צבאית נגד חיזבאללה, המיליציה השיעית תחל לירות מדי יום בין 2,500 ל-3,000 טילים לעבר ישראל.

עם 150,000 רקטות, לחיזבאללה יש די והותר טילים ​​לעימות, בדוח נאמר כי המלחמה תיקח 21 יום.

בשנת 2006, כאשר חיזבאללה וצה"ל נלחמו, לארגון הטרור היו רק 15,000 טילים והוא ירה רק 120 טילים ביום. עם טווח של 20 ק"מ בלבד, הטילים לא יכלו להגיע לחיפה, אך התקיפות הצפויות עלולות להגיע למרחק של מאות ק"מ לתוך הנגב.

ישראל הצליחה בעבר ליירט התקפות אוויריות עם טילי כיפת ברזל וקלע דוד, אך תחת מטח אדיר המערכות יקרסו וגם יתרוקנו תוך ימים.

"הציפייה של הציבור ושל חלק ניכר מההנהגה, שחיל האוויר ומערכות המודיעין הישראליות האפקטיביות יצליחו למנוע את רוב התקפות הרקטות על ישראל, תתנפץ", נכתב בדו"ח.

לפי האקונומיסט, ישנם מומחים המעריכים כי יהיו עשרות אלפי ישראלים הרוגים. הדו"ח של אוניברסיטת רייכמן מגלה כי חיזבאללה ינסה לשבש את פעילות חיל האוויר על ידי פגיעה בהאנגרים המאחסנים מטוסי F-16, F-35 ו-F-15, תוך פגיעה בתחנות כוח, תשתיות חשמל ומתקני התפלת מים.

סרטון איום של חיזבאללה צילום: ללא

מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן יתקפו בינתיים מפעלי נשק ובתי חולים עמוק בתוך ישראל.

בזמן שישראל תותקף מהאוויר, לוחמי כוח רדוואן המובחר של חיזבאללה ינסו להסתער על הצפון ולהשתלט על קיבוצים ועמדות צבאיות, כך נטען בדו"ח של אוניברסיטת רייכמן, בדומה לתקיפה בשבעה באוקטובר.

"האיום שמציב חיזבאללה עולה בהרבה על זה של חמאס", אמר פרופסור בועז גנור, מומחה ללוחמה בטרור ונשיא אוניברסיטת רייכמן, שהוביל את המחקר. "אחת הסיבות לכך שהארגון לא פתח במלחמה רחבת היקף עם ישראל - אך עשוי לעשות זאת בהמשך - היא שברור להם מה יהיו ההשלכות של תגובת ישראל. נוצרה הרתעה הדדית".

הדברים פורסמו בעיתון היהודי הבריטי The Jewish Chronicle

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}