ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"גלנט חייב לעוף"

התובע הצבאי הודה: "יזמנו שיחות למחבלים ששוחררו לברר על התעללות"

התובע הצבאי אישר את טענת שר האוצר כי צה"ל יזם שיחות למחבלים מעזה ששוחררו כדי לברר על התעללויות. רמ"ט ראש אכ"א אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי הם סבורים שהתנהלות צה"ל סביב המעצרים שנעשו אמש לא הייתה נכונה. אדלשטיין: "שמח שראש אכ"א פסק בצורה מהירה"

התובע הצבאי הודה: "יזמנו שיחות למחבלים ששוחררו לברר על התעללות"
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעקבות דרישתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, רמ"ט אכ"א אמר בדיון בוועדה כי הופקו לקחים ונעשתה טעות בנוגע להתנהלות המשטרה הצבאית באירוע מעצר הלוחמים אתמול (שני), והבטיח כי אירועים כאלה לא ישנו.

ראש המטה של ראש אכ"א אמר בדיון: "ראש אכ"א סבור שדרך המעצר באמצעות פשיטה של רעולי פנים לעצור את הלוחמים בשדה תימן הייתה שגיאה".

כמו כן, התובע הראשי בפרקליטות הצבאית אישר בדיון את טענת שר האוצר סמוטריץ' שאכן הם יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לברר איתם אם ישנן תלונות על התעללות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לכך היום בצהריים ואמר כי מדובר ברעידת אדמה.

סמוטריץ', שכזכור חשף את הטענה הזאת לראשונה אמש בתוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14, אמר: "התובע הראשי בפרקליטות הצבאית מאשר את מה שחשפתי ומודה בדיון בוועדת חוץ וביטחון שאכן הם יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי להוציא מהם תלונות על התעללות במעצר". 

סמוטריץ' חושף: חוקרי מצ"ח גובים עדויות ממחבלים עזתים צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

 

הוא הוסיף: "אני מודה שכשקיבלתי את המידע נדהמתי ולא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות. רק לאחר שווידאתי את כל העובדות, פרסמתי זאת. ‏מדובר ברעידת אדמה שמצטרפת למעצר הברוטאלי של רעולי הפנים אמש ומחייבת קבלת החלטה. ‏אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להדיח באופן מיידי את האחראים ולהפסיק מיד את ההתעללות בגיבורי צה"ל!".

השר בן גביר הגיב: "הפרקליטות הצבאית יוזמת פניות למחבלים בעזה כדי לקבל תלונות על 'התעללויות חיילי צה"ל', ואז מצ"ח פורצת רעולת פנים לבסיס צה"ל ועוצרת לוחמים. השתגענו לחלוטין? הבלבול המוסרי הזה בצמרת צה"ל חייב טיפול שורש. וגלנט חייב לעוף ראשון, עכשיו!".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "קיימנו הבוקר דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית. לצערי, הפצ"רית בחרה או הונחתה שלא להגיע לוועדה. אני מודיע כבר עכשיו כי נקיים דיון נוסף בו היא תידרש להופיע בפני הוועדה ולספק תשובות הולמות לגבי מדיניות החקירות.

אני שמח שראש אכ"א פסק בצורה מהירה כי התנהלות הצבא בנושא זה לא הייתי נכונה ומקרים דומים לא ישנו".

ראש אכ"א שדה תימן משטרה צבאית מלחמת חרברות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}