י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מוכרחים להתגייס

האלמנה חושפת בכאב: "חיתנתי לבד את הילדים. לא נותר כלום לבת האחרונה"

היא אלמנה כבר 18 שנה, ובט"ו באב הקרוב היא תחתן את הבת האחרונה שלה – שלא הכירה בכלל את אביה • כל השנים היא התמודדה בלי לבקש את עזרת הציבור, אבל עכשיו היא קורסת ומתחננת לעזרה שלנו • מוכרחים להתגייס לעזרתה

האלמנה חושפת בכאב: "חיתנתי לבד את הילדים. לא נותר כלום לבת האחרונה"
חופה צילום: שאטרסטוק

עכשיו, כאשר היא עומדת לפני חתונת הבת האחרונה שלה, העשירית במספר, שהייתה בת שנתיים בלבד כאשר בעלה זצ"ל נפטר, אין לה ברירה. האלמנה יוצאת ומבקשת מהציבור: "עזרו לי. אין לי יכולת לחתן אותה ולספק לה את הצרכים המינימליים עבור הוצאות הנישואין!".

היא לא רגילה לפנות לבקש את עזרת הציבור. כל כך הרבה שנים היא מתמודדת לבד, העיקר שלא לפשוט יד – אבל עכשיו אין ברירה. כל הפרטים בסיפור מאומתים. רבים מתושבי ירושלים ובית שמש מכירים את המשפחה וחייבים את חייהם הרוחניים לבעלה זצ"ל, אבל היא מבקשת לשמור על פרטיות ולא לפרסם את שמה.

האלמנה מתחננת: "לחצו כאן עכשיו – ועזרו לי לחתן את הילדה שלי"

לפני 18 שנים, נפטר אבי המשפחה באופן פתאומי, מותיר אחריו אלמנה ועשרה יתומים רכים. שניים מילדיו הספיקו להתחתן בחייו, אך שמונה נותרו ללא אב שיובילם לחופה. הוא היה דמות מוכרת, שהיה מקורב מאוד לגדולי ישראל מהציבור הליטאי ומהציבור הירושלמי. ישיבות רבות הוקמו - ושרדו בזכות פעולותיו להגדיל תורה ולהאדירה.

אחרי שנה של מחלה קשה, ייסורים מרים בעקבות גילוי המחלה הנוראה בלבלב, הוא השיב את נשמתו הטהורה לבוראה.

במשך השנים, בכוחות על-אנושיים, הצליחה האלמנה הגיבורה לגדל את ילדיה בדרך ישרה, ולהשיא שבעה מהם. כל חתונה הייתה נס בפני עצמו, מלווה בתפילות ובעזרת המשפחה והקהילה הקרובה. אך כל שמחה הותירה אחריה גם חובות כבדים.

והנה, 18 שנים חלפו, והבת הצעירה, שהייתה רק בת שנתיים כשאביה נפטר, עומדת להקים בית בישראל. היא מעולם לא זכתה להכיר את אביה, ועתה היא חולמת על חתונה צנועה, אך מכובדת.

אך השמחה מהולה בדמעות ובדאגה. המשפחה, שנאבקה במשך שנים לשרוד ולגדל את היתומים, מצאה עצמה ללא אמצעים להשיא את הבת האחרונה. החובות מהחתונות הקודמות והוצאות החיים השוטפות, גרמו לאלמנה והיתומים לחיות באופן קבוע עם מינוס כספי, וכעת לא יודעים איך לגשת לחתונה.

בתאריך ט"ו באב, אחד מהימים טובים לישראל, היא תצעד מתחת לחופה. כל מה שהיא מבקשת, זה שנדאג שהיום טוב הזה, היום הכי שמח שלה, היום בו היא זוכה להקים בית נאמן בישראל – אכן יהיה יום שמח. מחובתנו לדאוג לה.

הגמרא במסכת שבת מתארת כי בין השאלות שישאלו את כולנו כאשר נגיע לבית דין של מעלה, יבררו: "עסקת בפרייה ורבייה?". כותב המהרש"א במקום כי לא כתוב 'קיימת', אלא 'עסקת'. והכוונה היא "להשיא יתום ויתומה". מה נענה ליום הדין?

האלמנה מתחננת: "לחצו כאן עכשיו – ועזרו לי לחתן את הילדה שלי"

 

ועד הרבנים אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}