י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אזהרת החברה

יש לכם מגבת רטובה? טסלה לא רוצה שתתחשמלו

מישהו בארצות הברית טען שעטיפת התקע במגבת רטובה גורמת לעמדת הטעינה לחשוב שהטמפרטורה של התקע יותר נמוכה

יש לכם מגבת רטובה? טסלה לא רוצה שתתחשמלו
ניסיון "לעבוד" על עמדות הטעינה כדי לקבל הספק טעינה גבוה יותר מסוכן מאד ויכול להסתיים באסון צילום: טסלה

לפעמים יש דברים שבעלי מכוניות עושים, שגורמים גם לנו להשתגע. נכון שיש כל מיני טריקים שאפשר לעשות במכוניות חשמליות שיגרמו להן לתת יותר כוח, או יותר טווח, וטסלה היא המלכה של הטריקים האלה, אבל יש דברים שלפעמים גם אנחנו לא מבינים מי המציא אותם.

הסיפור שלנו נוגע לבעלי מכוניות טסלה בארה"ב שהתחילו טרנד חדש: כשהם מגיעים לעמדות הטעינה של טסלה, כלומר לעמדות הסופרצ'ארג'ר שדרכן זורם חשמל בהספק גבוה מאד, הם נוהגים לעטוף את הידית של העמדה במגבת רטובה. אנחנו לא צוחקים.

למה מגבת רטובה? כי מישהו בארצות הברית טען שעטיפת התקע במגבת רטובה גורמת לעמדת הטעינה לחשוב שהטמפרטורה של התקע יותר נמוכה. וכשהטמפרטורה יותר נמוכה אז אפשר להזרים יותר חשמל. האם זה נכון? האמת היא שאנחנו לא מדענים ולא עובדים של אילון מאסק, אבל אנחנו כן יכולים להגיד לכם שאין הרבה היגיון בלעטוף תקע טעינה של עמדה רבת עוצמה במגבת רטובה. העמדות והתקעים כמובן כבר בנויים להתמודד עם גשם, ברד, שלג, אבל לכו תדעו אם אנשי טסלה באמת התכוונו לייצר עמדות טעינה שיש להן עמידות בפני מגבת רטובה.

טסלה לקחה את העיניין הזה ברצינות מלאה והוציאה אזהרה בזו הלשון: "עטיפת ידית כבל הסופרצ'ארג'ר בבד רטוב אינה מגבירה את קצב הטעינה ואף מפריעה לחיישני הטמפרטורה, מה שיוצר סיכון של התחממות יתר או נזק. אנא הימנעו מכך, כדי שהמערכות שלנו יוכלו לפעול כראוי ובעיות טעינה אמיתיות יאותרו על ידי המערכות שלנו".

אנחנו מאמינים לטסלה ומבקשים שגם אם אתם חושבים אולי שככה המכונית שלכם תיטען יותר מהר, אל תעשו את זה. עוד עשר דקות בעמדת הסופרצ'ארג'ר עדיפות על להרוס את המכונית, את העמדה או פשוט למות.

 

 

 

טסלה חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}