י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בזכות התורה ולומדיה

תיעוד מערב ומוצאי: הגזלנים הקדושים התכנסו לשבת התאחדות

בהפקה ייחודית שבתו יחד לומדי חבורת "עיתים לתורה" דחסידי ברסלב מביתר עילית המכונים 'הגזלנים הקדושים', בשבת גיבוש התעלות והתאחדות ביישוב ניצן בדרום בסימן ציון 8 שנים לייסוד הארגון. צפו בגלריה מערב ומוצאי שבת

תיעוד מערב ומוצאי: הגזלנים הקדושים התכנסו לשבת התאחדות
שבת הגזלנים הקדושים צילום: שמואל דריי

זה כבר מזמן הפך לשם דבר בחסידות ברסלב – השבת השנתית של חבורת 'עיתים לתורה' המכונה "הגזלנים הקדושים" - שבת גיבוש לחבורה בנשיאותו של ר' נחמן בנשעיה ובניהולו של הרב אברהם ליפשיץ. שבת ששוברת בכל שנה את השיא של אשתקד הן ברוחניות והן בגשמיות. ולכן מצטרפים אליה גם עשרות מחשובי החסידות, הרבנים המשפיעים והמחזיקים בעולה של תורה.

בשבת האחרונה זכו עשרות האברכים מחסידי ברסלב בביתר עילית שמשתתפים מידי ערב בכולל 'הגזלנים הקדושים', לשבת גיבוש מיוחדת ויוקרתית בדרום, בפאר והדר ובארגון מוקפד עד לפרטים הקטנים.

פרויקט 'הגזלנים הקדושים' הוקם לפני 8 שנים ביוזמתו של יו"ר מזכירות ברסלב העולמית הרב נחמן בנשעיה והארגון שם לו למטרה לקבץ מידי ערב אנשים שעסוקים במשך היום לפרנס את ביתם, ו'גוזלים' מזמנם שעת לימוד משותפת, לקביעת עיתים בתורה הקדושה.

את החבורה מנהל הרב אברהם ליפשיץ שדואג ללומדים מידי ערב לאווירה טובה, ולשיעורים בדף היומי והלכה, בבית המדרש המפואר 'כולל חצות' בראשות הרב יהושע מאיר דויטש. ר' אברהם גם ארגן את השבת הנפלאה ללומדים, ונשא על כתפיו בדמים ובדמים את עול ההפקה העצומה והמיזם האדיר.

שבת הבוטיק שהתקיימה כאמור בבית הארחה של 'מרכז התורה והארץ' ביישוב ניצן בסמוך לאשקלון, הייתה ברמה גבוהה של יוקרה וארגון מוקפד, ובמהלך סעודות השבת המפוארות נשא מדברותיו המשפיע הרב אהרן חשין שהפליא בדברי חיזוק ללומדי הכולל, ובסיפורים היסטוריים על חסידי ברסלב. את השבת הנחה הרב עקיבא ברגמן ובמשך כל השבת ליווה בשירה ובזמרה בעל המנגן החזן הרב שמעון פריד בעל התפילה באומן בימים הנוראים, ששר יחד עם הקהל את ניגוני התפילה כהכנה לנסיעה לאומן בעוד חודשיים.

במהלך השבת התקיים סיום מסכת בבא מציעא של לומדי השיעור הדף היומי ב'גזלנים' בראשות המג"ש הרב אושי ירט שמגיע במסירות נפש לילה אחר לילה למסור את השיעור בבהירות, כמו"כ נשא דברים הרב חיים קוסמן שמוסר בכולל בכל יום שיעור הלכה.

המשתתפים חוו שבת מיוחדת, מעין עולם הבא. מלאה וגדושה ברוחניות ובגשמיות ויצאו במוצאי שבת בכוחות מחודשים והתחזקות לבוא שוב ערב אחר ערב בהתמדה ובקביעת עיתים לתורה כראוי. הם הודו לר' אברהם ליפשיץ על כל הטרחה במשך שבועות ארוכים למען הצלחת השבת.

הגזלנים הקדושים נחמן בנשעיה חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}