ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הסערה נמשכת

גרסת החיילים: המחבל התפרע במהלך חיפוש על גופו

החיילים טענו בחקירה כי הם נאלצו להפעיל כוח כנגד המחבל במהלך חיפוש שבוצע על גופו, משום שהוא התנגד והתפרע: "מדובר במ"פ ג'באליה בנוחבה"

גרסת החיילים: המחבל התפרע במהלך חיפוש על גופו
המהומה בשדה תימן צילום: צילום מסך

סערת מעצרם של החיילים בחשד שהתעללו במחבלי נוחבה: המשטרה הצבאית תבקש הבוקר (שלישי) להאריך את מעצרם של 9 החיילים החשודים.

הבוקר מפרסם יואב זיתון ב-ynet, את גרסתם של החיילים, אותה מסרו הלילה בחקירתם. החיילים טענו בחקירה כי הם נאלצו להפעיל כוח כנגד המחבל במהלך חיפוש שבוצע על גופו, משום שהוא התנגד והתפרע. "מדובר במ"פ ג'באליה בנוחבה, מנהיג מחבלים אחרים שמאלתרים סכינים בכלא ולכן נדרש חיפוש על גופם", הבהירו.

עם זאת, לפי הפרסום, בידי המשטרה הצבאית מספר ראיות שאספו במשך שבועות של חקירה שקטה לאחר אשפוז המחבל וכן הדו"ח הרפואי ממנו עולה כי דימם כתוצאה מחבלות קשות. 

במשטרה הצבאית לא יודעים מי מתוך תשעת החשודים ביצע את המעשה.

צה"ל נערך בכוחות מתוגברים להפגנות סוערות שצפויות להתקיים גם היום בצהריים מול בית הדין הצבאי, בשעה שהחיילים יובאו להארכת מעצר.

גורמים משפטיים בכירים אמרו ל-ynet, כי "החשדות חמורים, מדובר בחשדות להתעללות חמורה שחייבים להיבדק, חייבים לחקור אותם ועדיף שאנחנו נחקור. התעללות בעצירים עלולה לגרום לנזק בינלאומי חסר תקדים שלא נוכל להתמודד מולו והחקירות הפנימיות מגינות על ישראל מבית הדין בהאג. אם לא נחקור ונבדוק, אנחנו קונים לצמרת המדינית והצבאית כרטיס לבית הדין בהאג ולצעדים חמורים כלפיהם ונגד מדינת ישראל. החשודים עוכבו לחקירה ולא נעצרו, הם יקבלו הליך הגון והוגן ואף אחד לא חורץ את גורלם". 

אמש פרצו מפגינים למחנה המשטרה הצבאית ובתי הדין הצבאיים בבית ליד. לאחר שעות רבות, הצליחו המפגינים בבית ליד לפרוץ את השער ולהיכנס לבית הדין. הם הגיעו לרחבת הכניסה והסתובבו בבניין עצמו, שם החלו עימותים רבים בניסיון להרחיקם.

בית ליד שדה תימן צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}