י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הציב אולטימטום

סמוטריץ' לראש המל"ל: "בטל את הטבות המס לאונר"א עוד השבוע"

המל"ל ומשרדי החוץ והמשפטים מתנגדים לביטול ההקלות לסוכנות שהשתתפה בטבח 7 באוקטובר, בגלל אמנה בין-לאומית שישראל חתומה עליה. האוצר: סיוע לאונר"א עשוי להיחשב כסיוע לטרור אם משפחות יתבעו את המדינה

סמוטריץ' לראש המל"ל: "בטל את הטבות המס לאונר"א עוד השבוע"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציב אולטימטום לראש המל"ל צחי הנגבי, בדרישה שיביא לאישור הקבינט עוד השבוע את התוכנית שגובשה להפסקת הטבות המס האוטומטיות לסוכנות אונר"א לפליטים פלסטיניים. כך דווח בכאן רשת ב.

זה חצי שנה מתנהל ויכוח בין משרדי הממשלה בשאלה אם ניתן לבטל את הטבות המס שאונר"א נהנית מהן מצד ישראל, מתוקף היותה סוכנות של האו"ם. כבר בתחילת פברואר, השר סמוטריץ' הפיץ להערות הציבור טיוטות צווים שנועדו לבטל את ההטבות, שבין היתר פוטרות אותה ממכס וממס קנייה על יבוא של טובין שונים, ממע"מ ביבוא, ומעניקה לה מע"מ בשיעור אפס על שימושים מסוימים בדלק, בנוסף לפטור ממס הבלו על הדלק.

אלא שלאחר שליחת הצווים להערות, התברר שמשרדי החוץ והמשפטים וכן המל"ל מתנגדים לביטול, בטענה שישראל חתומה על אמנה בין-לאומית שמחייבת לאפשר את ההקלות לסוכנויות של האו"ם. בחודשים האחרונים הוקם צוות משותף למשרדים הללו, בהובלת משרד האוצר, בניסיון למציאת פתרון. בדיוני הצוות משרד האוצר טען, בין היתר, כי סיוע לאונר"א עשוי להיחשב כסיוע לטרור, מבחינה משפטית, אם בני המשפחות יחליטו לתבוע את המדינה.

בחודש האחרון הצדדים הגיעו לסיכום על מתווה לפיו, אונר"א לא תקבל את הפטור מהמסים באופן אוטומטי, אלא הפטור יהיה כפוף להגשת בקשה ואישורה בוועדה להחזר מסים. בוועדה ידרשו מהסוכנות להראות לאן כספיה מגיעים ולהוכיח שמטרותיה כשרות. בדרך זו, כך לדעת המשרדים, לא תופר האמנה הבין לאומית שישראל חתומה עליה, וגם תתאפשר מניעת העברת כספים לסוכנות, אם היא לא תוכל להוכיח שהם לא עוברים למטרות טרור או אם תימנע מהגשת הבקשה.

לאחר עיכוב באישור הסופי של התוכנית שסוכמה, בסוף השבוע שעבר סמוטריץ' פנה להנגבי בדרישה להביא את התוכנית לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני עוד השבוע, ולא – יחתום מיידית על הצווים שמונעים את ההטבות, למרות התנגדות המל"ל.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "כפי שראש המל"ל עדכן את שר האוצר, פנייתו בנושא נבחנת על כל היבטיה".

בצלאל סמוטריץ' המל"ל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}