י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
האנטישמיות בארה"ב

שופט בקליפורניה הורה לגבש תוכנית להגנה על סטודנטים יהודים

האוניברסיטה בקליפורניה קיבלה הוראה לעצב תוכנית הגנה על סטודנטים יהודים עד החודש הבא. שלושה סטודנטים יהודים תבעו את האוניברסיטה ביוני האחרון בטענה שחוו אפליה בקמפוס על רקע הפגנות נגד מלחמת ישראל-חמאס

שופט בקליפורניה הורה לגבש תוכנית להגנה על סטודנטים יהודים
אילוסטרציה צילום: freepik

שופט פדרלי הורה לאוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, לגבש תוכנית להגנה על סטודנטים יהודים, חודשים לאחר שפרצו הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוס.

שלושה סטודנטים יהודים תבעו את האוניברסיטה ביוני האחרון בטענה שחוו אפליה בקמפוס על רקע הפגנות נגד מלחמת ישראל-חמאס. יצחק פרנקל, סטודנט למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, אמר בתביעה כי הוא דחה הזמנה לקחת חלק במפגש מיוחד עם ארוחת צהריים מכיוון שהוא לא מרגיש בטוח להשתתף, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"בנסיבות רגילות, הייתי קופץ על ההזדמנות להשתתף באירוע הזה", אמר פרנקל. "הזהות והדת היהודית שלי הן חלק בלתי נפרד ממי שאני, ואני מאמין שחשוב לעודד תלמידים להיות גאים ביהדותם".

פרנקל טען שהאוניברסיטה "לא מצליחה לטפח סביבה בטוחה לסטודנטים יהודים בקמפוס". האוניברסיטה קיבלה הוראה לעצב תוכנית הגנה על סטודנטים יהודים עד החודש הבא.

דוברת האוניברסיטה, מרי אוסקו, הגיבה על הדברים: "האוניברסיטה מחויבת לשמור על קמפוס בטוח ומכיל, לתת דין וחשבון לגבי מי שעוסק באלימות, ולהילחם באנטישמיות בכל הצורות. יישמנו לקחים שנלמדו מהמחאות של האביב הזה, וממשיכים לפעול לטיפוח תרבות שבה כולם מרגישים רצויים וללא הפחדה, אפליה והטרדה", אמרה אוסקו בהצהרה.

קליפורניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}