י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
טראמפ יעיד

ניסיון ההתנקשות: היורה קנה נשק וחומרים לייצור פצצות לפני יותר משנה

פרטים חדשים התפרסמו על היורה שניסה לרצוח את טראמפ. הצעיר בן ה-20 שנורה למוות על ידי השירות החשאי, קנה רובים, כולל חומרים לייצור פצצות לפני יותר משנה, כך מסר ה-FBI. אנשי ה-FBI אמרו כי היורה חיפש באינטרנט מידע על תחנות כוח, ואירועי ירי המוניים

ניסיון ההתנקשות: היורה קנה נשק וחומרים לייצור פצצות לפני יותר משנה
אילוסטרציה צילום: pixabay

החמוש שניסה להתנקש בנשיא לשעבר דונלד טראמפ החל לבצע רכישות הקשורות לנשק ולהצטייד בחומרים לייצור פצצות לפני יותר משנה, כך אמרו גורמים ב-FBI, זאת האינדיקציה החזקה ביותר עד כה שהוא תכנן פיגוע הרבה לפני כן, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

תומאס מת'יו קרוקס ביצע 25 רכישות שונות הקשורות לרובים בין אביב 2023 למחצית הראשונה של שנת 2024, וקנה חומר המשמש לחומרי נפץ שש פעמים, את נסיון החיסול הוא ביצע ב-13 ביולי בעצרת קמפיין בחירות במערב פנסילבניה.

אנשי ה-FBI אמרו כי קרוקס, בן 20, חיפש באינטרנט מידע על תחנות כוח, אירועי ירי המוניים, מטעני חבלה מאולתרים וניסיון התנקשות בראש ממשלת סלובקיה במאי האחרון, כך אמר קווין רוג'ק, הסוכן המיוחד של ה-FBI.

"למרות שהחקירה של ה-FBI עדיין לא קבעה מניע, אנו מאמינים שהיורה עשה מאמצים משמעותיים להסתיר את פעילותו", אמר רוג'ק. "בנוסף, אנו מאמינים שפעולותיו יכולות להראות גם תכנון קפדני לקראת עצרת הקמפיין".

קרוקס ביצע את הרכישות באינטרנט, והביא את הכימיקלים וציוד הנשק לבית הוריו בפנסילבניה, אבל הם לא נבהלו מכך כי הוא התעניין זמן רב במדע ובניסויים, אמר הסוכן רוג'ק.

"מסיבה זו, הם לא היו מודאגים מכך שהוא מתכנן מתקפה מסוג זה או תכנן פגיעה באנשים אחרים", אמר רוג'ק. "ההורים אמרו שלא היה להם ידע מוקדם על כך", אמר, והוסיף כי הוריו של קרוקס היו אמינים ושיתפו פעולה.

הבולשת הפדרלית ראיינה יותר מ-450 אנשים, כולל עשרות אנשים ממקום העבודה של קרוקס, בני משפחה וחברים לכיתה לשעבר.

הנשיא לשעבר טראמפ הודיע כי הסכים לענות תשובות לשאלות שישאל ביום חמישי הקרוב על ידי ה-FBI כחלק מחקירת הירי. ראיון עם קורבן פשע הוא חלק רגיל מכל חקירה של ה-FBI.

דונלד טראמפ נסיון התנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}