י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המאבק מחריף

בבריטניה דורשים למנוע מעבר של מיכלית דלק שבדרך לישראל

חברי פרלמנט בבריטניה דורשים לאסור על מיכלית הנושאת דלק סילוני לישראל לעגון בגיברלטר. הם קראו לממשלה "לאסור ולמנוע את השימוש בגיברלטר כמקלט להובלת דלק צבאי ששימש בתקיפות ישראל על עזה"

בבריטניה דורשים למנוע מעבר של מיכלית דלק שבדרך לישראל
בריטניה צילום: Pixabay

חברי פרלמנט בבריטניה דורשים למנוע מעבר של מכלית נפט אמריקאית הנושאת 300,000 חביות דלק סילוני לישראל מלעגון בגיברלטר, כך לפי מכתב של חברי פרלמנט שנשלח לשר החוץ דיוויד לאמי.

ה'גארדיאן' דיווח כי הספינה מיועדת להגיע לג'יברלטר בשעה 15:00 שעון בריטניה (13:00 שעון ישראל) היום. ממשלת גיברלטר, טוענת כי לא קיבלה בקשה רשמית לעגון.

גיברלטר היא טריטוריה של בריטניה, הנמצאת בחצי האי האיברי. גיברלטר שוכנת מצפון למצר גיברלטר, גודלה של הטריטוריה הוא כשבעה קילומטרים רבועים, והיא חולקת גבול משותף עם ספרד מהצפון, ומשאר כיווניה גובלת בים התיכון.

חברי הפרלמנט, כולל חברי המפלגות הלאומניות הסקוטיות, הלייבור וממפלגת הירוקים, קראו לממשלה "לאסור ולמנוע את השימוש בגיברלטר כמקלט להובלת דלק צבאי ששימש בתקיפת ישראל על עזה".

במכתב נכתב: "הדלק הסילוני ישמש לתדלוק מטוסי F16 ו-F35 של חיל האוויר הישראלי המטיל פצצות על תושבי עזה. 300,000 חביות הדלק מספיקות לכ-12,000 ליטר".

עוד נכתב: "חובה למנוע מגיברלטר להיות שותפה להפרות מצד ישראל של החוק הבינלאומי. עשרות אלפי פלסטינים נהרגו בתקיפה של ישראל".

הדיווח מגיע על רקע פרסומים בבריטניה כי ממשלת בריטניה תפסיק את ייצור הנשק לישראל ברחבי הממלכה בשל המלחמה בעזה.

בריטניה גיברלטר סנקציות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}