י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
השר חשף

הזיה: חוקרי מצ"ח מתקשרים למחבלים כדי לגבות עדויות נגד חיילים

"חוקרים התקשרו באופן יזום למחבלי נוח'בה שהיו בשדה תימן ושוחררו לעזה ושאלו אותם האם יש להם מה להגיד על התנאים או על הלוחמים ועל איך התנהגו איתם בכלא". כך חשף השר סמוטריץ' בראיון

הזיה: חוקרי מצ"ח מתקשרים למחבלים כדי לגבות עדויות נגד חיילים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חשף בראיון לינון מגל ב'פטריוטים' ב'ערוץ 14', כי חוקרי מצ"ח מתקשרים למחבלים עזתים ששוחררו ממתקן הכליאה שדה תימן ושואלים אותם על יחס החיילים אליהם בתקופת מעצרם. 

סמוטריץ' גילה כי חיילים מהמשטרה הצבאית העידו בפניו שהם מקבלים הנחיה להתקשר באופן יזום למחבלים שהיו במתקן המעצר שדה תימן ושוחררו לעזה ושואלים אותם אם יש להם מה לומר נגד חיילי צה”ל שטיפלו בהם בתקופת המעצר.

סמוטריץ' חושף: חוקרי מצ"ח גובים עדויות ממחבלים עזתים צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

“זה בלתי מתקבל על הדעת”, זעם השר סמוטריץ' והוסיף: "דבר אחד זה לבוא להגיד שאם יש תלונה צריך לבדוק אותה, יש חוק, צריך לעמוד בו, יש כללים במשפט הבינלאומי, לבין לשלוח חוקרי מצ"ח להתקשר באופן יזום למחבלי חמאס בעזה שהיו במתקן שדה תימן כדי לבקש מהם עדויות נגד לוחמי צה"ל. זו פשיטת רגל ערכית ומוסרית", קבע השר וחברי הפאנל הזדעזעו כלא מאמינים.

כזכור, בשעות הצהריים (שני), נפוצו תיעודים ברשתות החברתיות מפשיטה של חוקרי מצ"ח על מתקן הכליאה שדה תימן, בו מוחזקים מחבלי הנוחבה, במטרה לעצור תשעה חיילים החשודים בהתעללות קשה במחבל שנזקק לאשפוז.

שר וחברי כנסת מעוצמה יהודית, הליכוד והציונות הדתית נהרו אל המקום וסחפו אחריהם מאות אזרחים זועמים שהגיעו מכל רחבי הארץ למחות יחד עמם. המהומה יצאה משליטה והפוליטיקאים שניצלו חסינותם הצליחו להכנס אל הבסיס כשההמון הזועם בעקבותיהם.

מאוחר יותר בשעות הערב, עברה המחאה הסוערת אל מחוץ לבסיס הצבאי בית ליד, שם ממוקמים בתי הדין הצבאיים. מעל 1000 איש צבאו על הכניסה ולבסוף הצליחו לפרוץ פנימה אל שטח הבסיס, אך לא הגיעו אל מבוקשם, לשחרר בכוח את תשעת החיילים הנחקרים. 

הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי הגיעו למקום כדי לחזק את הלוחמים. בצה"ל טענו כי הרמטכ"ל נאלץ לקטוע דיון שעסק באופי התגובה כלפי חיזבאללה בלבנון.

למרות חציית הגבול החמורה, פריצה לשני בסיסים צבאיים, איש לא נעצר עד כה, אולם יתכן כי המשטרה תשתמש בתיעודים שהופצו ברשתות כדי לעצור בקרוב לפחות חלק מהמעורבים. 

חקירת חיילים מעצר חיילים בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל גביית עדות מחבלי חמאס שדה תימן מצ"ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}