ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עורך הדין זועם

מעצר החיילים: "מתייחסים אליהם כאילו הם עבריינים, אין כאן תיק"

"יש תחושה של גועל. עשרת הנחקרים הם לוחמים ראויים ואנשים נורמטיביים ומתייחסים אליהם כאילו הם עבריינים, אני לא אומר אם צריך לחקור או לא אבל יש דרך להתנהל. אם אתה שואל אותי - לדעתי אין כאן תיק". אומר עו"ד עדי קידר מהארגון שמייצג את החשודים

מעצר החיילים: "מתייחסים אליהם כאילו הם עבריינים, אין כאן תיק"
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עורך דין עדי קידר מארגון 'חוננו' התראיין ב׳יומן הלילה׳ ברדיו 'גלי ישראל' ואמר: ״לאורך כל היום מנעו מהנחקרים יעוץ משפטי, ייבשו את עורכי הדין שהגיעו והם המתינו והמתינו. עשו כאן כל מיני דברים שהעידו על כך שיש כאן הוראה מלמעלה".

לדבריו, "יש תחושה של גועל. עשרת הנחקרים הם לוחמים ראויים ואנשים נורמטיביים ומתייחסים אליהם כאילו הם עבריינים, אני לא אומר אם צריך לחקור או לא אבל יש דרך להתנהל. אם אתה שואל אותי - לדעתי אין כאן תיק".

עוד אמר: "יש כאן קושי משפטי וקשר סיבתי לא ברור. לא היה כנראה אירוע מיוחד, אולי היה איזה חיפוש שגרתי. הנהלים הם אותם נהלים ולכן צריך לבדוק את הדברים אבל בזהירות. אני אומר את זה מאד בזהירות: כנראה כנראה כנראה אין כאן תיק, אבל לא מתפלא, אלו הפצ"רית והיועמ"שית, זה מלמעלה וזה מכוון".

בשעות הצהריים אתמול (שני) פשטו חוקרי המשטרה הצבאית כשהם רעולי פנים למתקן הכליאה בשדה תימן, שם מוחזקים מחבלי הנוח'בה שנעצרו בשעה באוקטובר ובמהלך הלחימה ולקחו עמם לחקירה תשעה חיילי מילואים בחשד שהתעללו קשות במחבל נוח'בה והובילו לאשפוזו בבית חולים.

פוליטיקאים לצד אזרחים נהרו אל המקום בניסיון למנוע את המעצר ופרצו אל תוך הבסיס, לאחר שהמעצר התבצע הם עברו למחות מול בתי הדין הצבאיים בבית ליד, גם לשם הצליחו לפרוץ לבסוף, אך לא השיגו את מטרתם - לשחרר בכוח את החיילים הנחקרים.

מעצר חיילים שדה תימן עדי קידר חוננו חקירת מצ"ח התעללות במחבל מחבלי נוחבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}