י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אין עצורים במהומות

המשטרה מגיבה לביקורת: "האירוע טופל במקצועיות ובנחישות והושגה שליטה במהירות"

המשטרה סופגת ביממה האחרונה ביקורת חריפה על תפקודה בשתי המחאות הסוערות והפריצה הבלתי נתפסת לשני בסיסים צבאיים תוך עימות עם חיילים, מה שהגדיר הרמטכ"ל "על גבול האנרכיה" | במשטרה הודפים ומגיבים

המשטרה מגיבה לביקורת: "האירוע טופל במקצועיות ובנחישות והושגה שליטה במהירות"
המהומות בבית ליד צילום: Dudu Greenspan/Flash90

במהלך היממה האחרונה נמתחה ביקורת נגד המשטרה על כך שלא מנעה את התפרצות המפגינים לתוך הבסיסים הצבאיים שדה תימן ובית ליד. ומה גם שלא נעצר אפילו מוחה אחד. לצד זאת היו מי שתלו זאת בכך שהמשטרה מתנהלת ללא מפכ"ל קבוע, מאז פרישתו של רנ"צ בדימוס יעקב שבתאי.

עימותים אלימים בבית ליד צילום: איציק שאג

במשטרה מגיבים הלילה ואומרים כי "כוחות משטרה פעלו היום לשם אכיפת החוק במסגרת מחאה בסמוך לבסיס בית ליד. יובהר כי בניגוד לפרסומים שונים, לא התקבלו במשטרה תלונות על איומים מצד גורמי צבא, כאשר האירוע טופל במקצועיות ובנחישות והושגה שליטה במהירות". 

עוד טוענים במשטרה: "משטרת ישראל אכפה את החוק והסדר במקצועיות לצד מתן אפשרות לחופש ההפגנה והמחאה. אנו מצרים על ניסיונות הנעשים להטיל דופי במשטרה ובעבודתה. עוד יודגש כי כלל האירועים הסתיימו והמוחים עזבו".

ההפגנה בבית ליד צילום: איציק שאג

"המשטרה תמשיך לאכוף את החוק והסדר ולאפשר את חופש ההפגנה והמחאה, על פי חוק", הצהירו בדוברות המשטרה.

הכל החל כזכור בשעות הצהריים, אז נפוצו תיעודים ברשתות החברתיות מפשיטה של חוקרי מצ"ח על מתקן הכליאה שדה תימן, בו מוחזקים מחבלי הנוחבה, במטרה לעצור תשעה חיילים החשודים בהתעללות קשה במחבל שנזקק לאשפוז.

שר וחברי כנסת מעוצמה יהודית, הליכוד והציונות הדתית נהרו אל המקום וסחפו אחריהם מאות אזרחים זועמים שהגיעו מכל רחבי הארץ למחות יחד עמם. המהומה יצאה משליטה והפוליטיקאים שניצלו חסינותם הצליחו להכנס אל הבסיס כשההמון הזועם בעקבותיהם.

מאוחר יותר בשעות הערב, עברה המחאה הסוערת אל מחוץ לבסיס הצבאי בית ליד, שם ממוקמים בתי הדין הצבאיים. מעל 1000 איש צבאו על הכניסה ולבסוף הצליחו לפרוץ פנימה אל שטח הבסיס, אך לא הגיעו אל מבוקשם, לשחרר בכוח את תשעת החיילים הנחקרים. 

הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי הגיעו למקום כדי לחזק את הלוחמים. בצה"ל טענו כי הרמטכ"ל נאלץ לקטוע דיון שעסק באופי התגובה כלפי חיזבאללה בלבנון.

למרות חציית הגבול החמורה, פריצה לשני בסיסים צבאיים, איש לא נעצר עד כה, אולם יתכן כי המשטרה תשתמש בתיעודים שהופצו ברשתות כדי לעצור בקרוב לפחות חלק מהמעורבים. 

פריצה לבסיס צבאי משטרה צה"ל מחבלי נוחבה שדה תימן בית ליד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}