ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"על גבול האנרכיה"

המהומות בבית ליד: הרמטכ"ל נאלץ לקטוע דיונים על התגובה בלבנון | אין עצורים

בצה"ל טוענים כי הרמטכ"ל הרצי הלוי נאלץ לקטוע דיון על הגזרה הצפונית וקפץ לבתי הדין הצבאיים כדי לחזק את הלוחמים במקום | "הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה", אמר

המהומות בבית ליד: הרמטכ"ל נאלץ לקטוע דיונים על התגובה בלבנון | אין עצורים
הרמטכ"ל הרצי הלוי בבית ליד צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע הערב (שני) לבסיס ״בית ליד״ וקיים הערכת מצב בעקבות נסיונות הפריצה לבסיס עם ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת-אלוף אביחי מיבר ומפקדים נוספים.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בבסיס בית ליד צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אמר ללוחמים בבית ליד: "צה"ל מגבה את הלוחמים שלו בסדיר ובמילואים. הגענו לבית ליד כי כאן נמצאים החיילים שלנו, ובכדי לוודא שלא יקרה דבר חמור עוד יותר. הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה״ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי".

במקביל, בצה״ל מתייחסים למהומות חסרות התקדים היום בבסיסים הצבאיים בשדה תימן ובבית ליד ומעדכנים כי ״דיונים מבצעיים על הזירה הצפונית הופסקו בגלל האירועים בשדה תימן - כשהרמטכ״ל נאלץ לקפוץ לבית ליד. במקביל, הסטנו כוחות ממשימות הגנה מבצעיות ביהודה ושומרון - לתגבור בבית ליד החל ממחר. זו פגיעה חמורה בביטחון המדינה״. 

דובר צה"להרמטכ"ל הרצי הלוי בבית לידצילום: דובר צה"ל

עוד אומרים הערב בצה"ל כי "האמירות על הפצ"רית חמורות מאוד, הפצ״רית עושה את עבודתה ומגנה על לוחמי צה"ל".

בתוך כך, הרמטכ״ל הרצי הלוי שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט על האירועים. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בבסיס בית ליד עם מפקד המחוז במשטרה ועם ראש אכ״א. 

בצה"ל מדווחים עוד כי מתוך 1,200 מפגינים שהגיעו לבית ליד, עשרות פרצו לתוך הבסיס מספר פעמים.

יצוין כי מצד המשטרה לא דווח על עצורים בשני האירועים בצהריים והערב.

דובר צה"להרמטכ"ל הרצי הלוי בבית לידצילום: דובר צה"ל

נכון לשעה זו, עדיוין לא הוחלט בעניינם של תשעת החיילים שנעצרו בצהריים בשדה תימן. עורך הדין נתי רום מארגון 'חוננו' מעדכן כי עדיין טרם התקבלה החלטה בעניינם של החיילים העצורים ואומר: "החיילים נמצאים שעות בחקירה, המשפחות במתח גדול, לצערנו למרות שנאמר לנו מספר פעמים שתתקבל החלטה בעניינם, אנחנו עדיין לא יודעים אם יוארך מעצרם או שהם ישוחררו הלילה. אנחנו מקווים שהפצ"רית תרד מעץ והם ישוחררו כבר הלילה, אנחנו ממתינים כרגע לתשובתם".

עורך הדין נתי רום מארגון חוננו צילום: חוננו
בית ליד הרמטכ"ל הרצי הלוי בתי הדין הצבאיים מעצר חיילים התעללות במחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}